Bandenbesparende technologie Trelleborg goed voor Yale klanten

Yale meldt dat klanten al het verschil in de bedrijfskosten voor hun vorkheftrucks zien nu de Trelleborg Pit Stop Line-banden standaard op vorkheftrucks met contragewicht worden geleverd1.

electric counterbalance trucks

Het innovatieve principe achter de Pit Stop Line-producten is dat er een duidelijk zichtbare oranje streep op het oppervlak van de band komt als de band moet worden vervangen. Als de streep verschijnt, kan de band nog ongeveer 100 uur worden gebruikt, waardoor er voldoende tijd is om vervangende banden te bestellen en te monteren.

Naar schatting gooien gebruikers van vorkheftrucks zonder deze functie de banden weg, terwijl er nog ongeveer 25 % van de veilige levensduur over is*. Dankzij de Trelleborg-innovatie maakt de truck extra kilometers zonder negatief effect op de band.

Niet alleen besparen klanten op de kosten voor nieuwe banden, ook staan de vorkheftrucks minder vaak stil voor bijvoorbeeld onderhoud, omdat het vervangen van de banden kan worden gepland in combinatie met andere onderhoudswerkzaamheden, zodat de truck op kritische momenten beschikbaar is.

Yale monteert de Pit Stop Line volrubber- en non-marking-banden nu standaard op alle nieuwe trucks met contragewicht en een capaciteit van 1,25 tot 5,5 ton, en optioneel bij trucks met een capaciteit van 6 tot 16 ton. Bovendien kunnen deze banden nu als onderdeel van de aftersales van Yale ook aan eigenaren van bestaande trucks worden geleverd.

Robbert Wijnandts, Product Manager bij Yale, vertelt: We verwachten op den duur dat er over vijf jaar ongeveer 20 % kan worden bespaard op de bandenkosten, wanneer er elk jaar 2 banden worden vervangen. Deze banden zijn goed voor het budget, voor de werkstroom en nog veel meer. Ze geven ook meer vertrouwen omdat de gebruiker weet dat de banden in veilige conditie zijn. Bovendien zijn ze goed voor het milieu omdat er minder afval wordt verspild doordat banden te vroeg worden vervangen."

De volrubberbanden met Pit Stop Line-functie die standaard worden gemonteerd, zijn ook leverbaar via de aftermarket.

Ga voor meer informatie over de series vorkheftrucks met contragewicht van Yale of voor de dichtstbijzijnde dealer naar www.yale.com