Nieuwe brand manager bij Yale

Iain Friar heeft zich aangesloten bij Yale Europe Materials Handling als brand manager, over te nemen van Steve Ridgway, die nu heeft teruggetrokken uit het bedrijf.

Iain_FriarIain komt oorspronkelijk uit Glasgow en werkte hiervoor bij Symantec als hoofd Productmarketing voor particulieren en kleine bedrijven voor de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika).

Daarvoor werkte hij in diverse functies bij Epson, onder meer als manager Marketingservices en manager Productmarketing voor de groep, waarbij hij verantwoordelijk was voor print- en projectoplossingen voor particulieren en bedrijven, systemen voor verkooppunten en professionele printproducten.

Iain heeft een Professional Diploma in Marketing van het Chartered Institute of Marketing. Hij werkt sinds februari bij Yale en was aanwezig bij de Logimat-beurs in Duitsland, waar hij diverse dealers uit het hele continent heeft ontmoet; hij speelde een grote rol bij de presentatie van de gloednieuwe meelooppallettrucks van de serie MP 16-22 van Yale.

Iain has a Professional Diploma in Marketing from the Chartered Institute of Marketing. He joined Yale in February and has already experienced the Logimat exhibition in Germany, met a host of dealers across the continent and has been instrumental in launching the brand new Yale Pedestrian Powered Pallet Truck MP 16-22 Series.

Iain is 47 jaar, komt uit Basingstoke, is getrouwd, heeft twee kinderen en maakt graag animatiefilms.

Hij vervangt Steve Ridgway, die met pensioen is gegaan na 26 jaar met het merk.

Iain zei over zijn nieuwe functie: “Ik heb zin in de uitdagingen die deze functie met zich meebrengt en kijk er naar uit om het werk van Steve voort te zetten; om het merk Yale en het uitgebreide productaanbod van Yale onder de aandacht te brengen en bij te dragen aan een groeiend marktaandeel.

Door de continue ontwikkeling van nieuwe producten bij Yale en het uitgebreide dealernetwerk is het een spannende tijd om deel uit te maken van het bedrijf."

Steve Ridgway voegt daaraan toe: "De referenties van Iain spreken voor zich: Hij heeft talloze vaardigheden die tegenwoordig nodig zijn in de communicatie met onze klanten. Hij beschikt ook over de drive waarmee hij het merk Yale nog meer onder de aandacht kan brengen in de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika).

Ik heb een fantastische tijd bij het bedrijf gehad. Veel van mijn collega's zijn de afgelopen jaren vrienden geworden, dus ik zal ze missen. Ik wens Iain veel succes in zijn nieuwe functie en ik zal de ontwikkelingen van het merk Yale vanuit mijn comfortabele fauteuil blijven volgen."

Iain concludeert: "Ik hoop dat Steve van zijn pensioen geniet, zeker nu hij meer tijd heeft voor zijn vrouw, zoon en kleinkinderen."

Ga voor meer informatie over het volledige assortiment materials handling-apparatuur van Yale naar www.yale.com.