Als ‘tijd Geld Is’ Maken De Oplossingen Van Yale De Begroting Sluitend

Nu de druk op bedrijven om de productiviteit te vergroten en de stilstandtijd te verkorten groter is dan ooit, heeft ook het populaire gezegde 'tijd is geld' een grotere betekenis dan ooit tevoren. Op dit gebied kunnen de fabrikanten van materials handling-apparatuur een belangrijke rol spelen om de doorvoer van pallets te vergroten en de kosten en het energieverbruik gelijk te houden of te verkleinen.

Vl ProductivityAls antwoord op de stijgende marktvraag naar hogere productiviteit introduceert Yale een ‘productiviteitsmodel’ van zijn succesvolle VL-serie elektrische vorkheftrucks. Het ‘productiviteitsmodel’ is perfect geschikt voor intensieve toepassingen met lange rijafstanden en hoge hefhoogten.

Producttest levert resultaat

Uitgebreide tests en concurrentie-analyses in het onderzoeksinstituut in Craigavon, Noord-Ierland hebben ertoe geleid dat Yale het VL ‘productiviteitsmodel’ ziet als de meest energiezuinige, ergonomisch geavanceerde en productieve elektrische vorkheftruckserie binnen de 2200 kg tot 3500 kg capaciteit, waarmee de prestaties van een motoraangedreven vorkheftruck worden gecombineerd met nuluitstoot.

Daniel Heap, Electric Truck Senior Product Development Manager, zegt: "Bij het uitvoeren van de uitgebreide tests op de ‘productiviteitsheftruck' wilden we dat de test kenmerkend zou zijn voor een zware productiecyclus. Een testcyclus die hetzelfde was als veel van de productietoepassingen van onze klant. De testuitslag was dat het ‘productiviteitsmodel’ van de VL-serie van Yale tot 22 % productiever was dan het gemiddelde van de concurrentie en tot 15 % productiever dan de directe concurrent. Het mooie van het ‘productiviteitsmodel’ is dat er slechts 10 % meer energie wordt verbruik om 22 % beter te presteren dan de producten van de concurrent.

Verbeterde energiezuinigheid

Als het energieverbruik de belangrijkste drijfveer is bij de aankoop van een elektrische heftruck met contragewicht in de klasse 2200 kg tot 3500 kg, dan is de ERP VL Value-heftruck in de eLo-modus gemiddeld tot 7,5 % productiever en tot 11 % energiezuiniger op de standaard VDI-testbaan dan de concurrent. Als u dit vergelijkt met de cost of ownership per verplaatste pallet op basis van 1500 arbeidsuren per jaar dan kunnen er kostenbesparingen tussen 7 % en 9 % worden gemaakt. De VL-reeks voldoet werkelijk aan alle vereisten van onze klant."

Bestuurderscomfort belangrijk voor hogere productiviteit

Net als alle Yale-modellen is ook het productiviteitsmodel van de VL-serie ontworpen vanuit de ‘Function meets Form’-filosofie. Dit resulteert in optimaal comfort en ergonomie en een intuïtieve bediening. De verhoogde hef- en rijsnelheden worden aangevuld door een trillingsniveau (WBV) van slechts 0,6 m/s2. Door te focussen op de geluidskwaliteit en de geluidsoverlast van het VL Value-model bedraagt het geluidsniveau bij het oor van de bestuurder (EN12053) nu 67 dB(A). Dit kan nog verder worden teruggebracht naar 66 dB(A) door te kiezen voor de pompoptie die weinig geluid maakt Door de hogere topsnelheid en de inzet van een grotere hydrauliekpompmotor komt het geluidsniveau van het VL productiviteitsmodel 1 dB(A) hoger uit dan de standaardconfiguratie van 68 dB(A).

De verticaal en horizontaal volledig verstelbare Yale 'AccuTouch'-minihendelmodule is ontworpen om de kans op RSI te verminderen, is volledig intuïtief en heeft een zachte armsteun en handpalmsteun met hendels die met de vingertoppen te bedienen zijn voor maximaal comfort.

Het VL productiviteitsmodel is ook via drie punten toegankelijk voor eenvoudig in- en uitstappen, onbelemmerde vloerruimte met toegang rechts, veel hoofdruimte, zodat bestuurders met een lengte tussen 160 cm en 194 cm comfortabel in de cabine kunnen zitten.

In combinatie met de recente productverbeteringen dragen de verschillende ergonomische functies van de VL-serie eraan bij dat de bestuurders comfortabeler en alerter zijn en zo productief mogelijk kunnen zijn tijdens hun ploegendienst.

Daniel Heap, Electric Truck Senior Product Development Manager, zegt: “Yale begrijpt dat bestuurders die lange ploegen draaien andere behoeften hebben. Daarom besteden we zo veel aandacht aan het leveren van de meest comfortabele werkomgeving die mogelijk is voor onze heftrucks. Dit heeft tot gevolg dat in veel gevallen de productiviteit kan worden vergroot, het verzuim kan worden teruggebracht en de kosten kunnen worden verlaagd."