De elektrische pallettruck van Yale is een slimme keuze

Yale Europe Materials Handling introduceert de nieuwe MP-serie met elektrische meelooppallettrucks die een unieke betere productiviteit bieden en een soepelere en efficiëntere gebruikservaring voor de bestuurder.

pallettruckDe Yale MP 16-22 Serie introduceert de Yale Smart Lift ™ en Yale Smart Slow Down ™ technologie die de productiviteit operator verbetert.

Onderzoek door Yale heeft aangetoond dat bestuurders die één vloeiende beweging gebruiken om ladingen te heffen en te verplaatsen productiever zijn door kortere cyclustijden. Met Yale Smart Lift kunnen alle bestuurders gebruikmaken van deze methode omdat ze ladingen kunnen opheffen en pallets kunnen transporteren vóór het bereiken van de volledige hefhoogte. Hierdoor hoeft de bestuurder niet meer voortdurend de hefknop ingedrukt te houden tijdens het wachten tot de hefcyclus is voltooid.

Yale Smart Slow Down vergroot het vertrouwen van de bestuurder verder door de lading stabiel te houden terwijl de heftruck van richting verandert. Deze technologie detecteert automatisch grote bochten en past de snelheid van de heftruck hierop aan. Dit helpt de bestuurder om de heftruck en de lading stabiel te houden in een bocht.

De stabiliteit en balans worden nog verder geoptimaliseerd door het integrale ontwerp van de heftruck dat beschikt over een versterkt heavy-duty frame waardoor het één van de meest stabiele pallettrucks is op dit moment.

Ontworpen voor de bestuurder

Yale brand manager, Iain Friar, zegt: "Deze nieuwe heftruck is ontworpen rond de behoeften van de bestuurder, met functies en extra technologieën die leiden tot hogere efficiëntie en productiviteit. Als u pallets snel wilt verplaatsen in zeer krappe ruimtes, dan is de MP-serie de perfecte oplossing.

De kernstabiliteit van de heftruck, in combinatie met de extra Smart Lift- en Smart Slow Down-functies zorgen ervoor dan de bestuurder snel en vol vertrouwen kan werken ongeacht de omgeving of de toepassing."

Friar gaat door: "Yale legt grote nadruk op ergonomie en we zijn er trots op dat we het belang begrijpen van bestuurders en de impact die zij hebben op de productiviteit. Omdat we begrijpen dat comfort en productiviteit onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, heeft ons productdesignteam een aantal functies opgenomen die de Yale MP 16-22 serie eenvoudig te bedienen maakt door een groter zicht en een effectief disselkopdesign met toegankelijke en intuïtieve besturing."

Zeker geen meeloper

Yale doet een beroep op haar 95 jaar lange ervaring met de productie van magazijntrucks en heeft een disselarm ontwikkeld met de grootste runzone in de industrie. De bestuurders hebben een goed zicht op de vorken en kunnen ze efficiënt plaatsen in lege of volle pallets, hierdoor is er minder tijd nodig voor elke beweging.

De in het midden gemonteerde disselarm is speciaal ontworpen om de bestuurder dichter bij de heftruck te brengen, het zicht te maximaliseren en polsbewegingen te minimaliseren met optimale controle in de krapste ruimtes. Met een kruipsnelheidsfunctie kan de bestuurder de heftruck manoeuvreren in overbelaste of krappe ruimtes.

De disselarm hoeft niet ingedrukt te worden gehouden en er is weinig inspanning nodig om de dissel te verplaatsen naar de runzone en die positie aan te houden. De drukknoppen voor heffen, dalen en claxoneren zijn handig geplaatst en de vlinderknop biedt moeiteloze bediening van de richting en snelheid.

Aandrijfopties

Er zijn een aantal opties voor batterijen beschikbaar voor de behoeften van elke individuele klant, variërend van 150 Ah tot 375 Ah. Het verticale batterijwisselsysteem is standaard en een optioneel zijwaarts systeem is leverbaar voor de MP18-, MP20- en MP22-modellen waardoor de batterij snel en eenvoudig kan worden verwisseld.

Een lithium-ion batterij is ook verkrijgbaar met 55 Ah accu's voor korte ploegendiensten en snelle oplaadtoepassingen zoals in winkelmagazijnen.

Intelligente opladers aan boord houden het energieverbruik in de gaten en laden de batterijen weer op zonder dat er een ventilator nodig is. Dit zorgt voor kortere oplaadtijden en flexibiliteit bij het gebruik van heftrucks.

Prijsbewust

Friar voegt toe: "Bedrijven over de hele wereld worden steeds kritischer op hun uitgaven. Ze zijn op zoek naar de best mogelijke prijs-kwaliteitverhouding en de elektrische meelooppallettruck van Yale scoort op dit gebied ook goed. In onze tests hebben we 200.000 werkcycli afgerond en meer dan 450 miljoen kilo opgeheven zonder storingen, hetgeen de betrouwbaarheid van het product bevestigt.

"Lage cost of ownership is ook belangrijk, en uit onze tests blijkt dat de nieuwe MP-serie tot 7 % zuiniger is met energie ten opzichte van onze oude MP-serie.

meelooppallettrucks"De robuuste gelaste staalconstructie, hoogwaardige lakafwerking en duurzame en flexibele thermoplastische elastomeren kap van de aandrijfunit zorgen ervoor dat deze heftruck bestand is tegen krassen, schilferen en roest. Een toonaangevende garantie van twee jaar of 4000 uur biedt de zekerheid dat dit product tegen een stootje kan."

De MP 16-22-serie maakt deel uit van een reeks pallettrucks aangeboden door Yale. Er is ook een koelhuisuitvoering beschikbaar, samen met de MPC Compact- en MPSC Supercompact-pallettrucks die ideaal zijn voor retailtoepassingen alsmede voor het lossen bij winkels, het laden van vrachtwagens en bestelbussen en werkzaamheden met kortere gebruiksduur.