Diverse Materials Handling-behoeften Opgelost Door Yale

Een van de grootste polymeerbedrijven ter wereld heeft zich tot Yale en haar geautoriseerde dealer Yale CZ Ltd. gewend voor haar complete materials handling-behoeften in de Tsjechische Republiek.

RehauRehau is een eersteklas wereldwijd merk voor polymeergebaseerde innovaties en systemen die verkocht worden aan de bouw-, automobiel- en industriële sector. Het beschikt over een uitgebreid Europees distributienetwerk met 25 fabrieken waarvan er drie gevestigd zijn in de Tsjechische Republiek waar het bedrijf al langer dan een decennium produceert.

Yale CZ werd belast met het aanbevelen van een uitgebreide oplossing voor de materials handling en dienstverlening aan Rehau en hechtte bijzonder veel belang aan de diversiteit van de materialen die vervoerd moeten worden bij de grootste faciliteit van het bedrijf in Čestlice.

De locatie van 9000 vierkante meter bevat zowel binnen als buiten opslagruimtes met een breed scala aan producten, variërend van kleine, dure onderdelen tot grote raamprofielen van 6,5 meter lang en grote plastic buizen in diverse lengtes en afmetingen.

De oplossing bestond uit een vloot van vier Yale Veracitor VX-vorkheftrucks met een hefcapaciteit van vijf ton uitgerust met dubbele pallethandlers zodat er meerdere pallets tegelijkertijd kunnen worden verplaatst. De introductie van de nieuwe vloot heeft al een aanzienlijk effect op de logistieke werkzaamheden van de vestiging omdat de efficiëntie en de productiviteit van de bestuurder aanzienlijk worden vergroot.

De heer Vladimir Marek, logistiek manager van Rehau zegt: “Het transport van de producten tussen onze drie Tsjechische faciliteiten en de logistieke vereisten van elke vestiging kunnen erg complex zijn. Veel onderdelen en producten die we produceren zijn heel kostbaar dus we moesten zeker weten dat we de allerbeste materials handling-oplossing hadden gekozen.

Dankzij de Yale-vloot verloopt het laden en lossen van grote pallets veel efficiënter en we hebben de schade tijdens transport tot een minimum weten te beperken.”

Ondrej Vondruska, vertegenwoordiger van Yale CZ Ltd, zegt hierover: “De grootste uitdaging bij het vaststellen van een geschikte materials handling-vloot was de grootte en afmeting van een aantal van de grotere ladingen maar onze oplossing werd erg goed ontvangen door de klant.

We hebben rekening gehouden met de ongebruikelijke palletsamenstellingen en de gespecificeerde telescopische vorkhulpstukken voor een aantal VX-vorkheftrucks alsmede verlengde vorkbuizen.”

Yale CZ heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen voor al het onderhoud aan de nieuwe vloot waardoor de stilstandtijd wordt verkort en de cost of ownership worden verlaagd.

De heer Vondruska concludeert: “In een tijd van toenemende druk op bedrijven om efficiënter en productiever te zijn, hebben we een oplossing geboden die voordelen heeft voor de basis dankzij een verhoogde efficiëntie en productiviteit en minder schade aan de voorraad.”