Eenvoudige Vergelijking Brandstofkosten Vorkheftruck

Het Research & Development Team verantwoordelijk voor de verbrandingsmotoisch aangedreven heftrucks van Yale heeft een analyse voltooid van het brandstofverbruik van het GDP25 VX-model en een aantal andere producten van toonaangevende fabrikanten.

Fuel Cost CalculatorDe informatie verkregen uit testen uitgevoerd door de fabrieken van het bedrijf in Craigavon en Portland (Oregon) is gecombineerd met informatie van de gepubliceerde specificatiedata van de fabrikanten. Hiermee heeft Yale een gebruiksvriendelijke brandstofkostencalculator gemaakt op basis van de VDI-testcyclus 2198-2002 en een Yale Productivity Cycle om de eindgebruikers te helpen een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen voor de brandstofkosten van deze heftruckcapaciteit.

Er worden regelmatig uitgebreide producttesten en een competitieve analyses uitgevoerd in de faciliteiten van het bedrijf in Europa en de VS om ervoor te zorgen dat de meest accurate en betrouwbare informatie altijd beschikbaar is zodat de klant een weloverwogen aankoopbeslissing kan nemen.

Deze gegevens worden gebruikt om nieuwe producten te ontwikkelen, productdesign te verbeteren en data te controleren die worden gepubliceerd in productspecificaties.

In dit testprogramma hebben technici het brandstofverbruik gemeten van de 2,5 ton Yale Veracitor VX dieselmotor heftruck ten opzichte van zes vergelijkbare producten van concurrenten. De verzamelde gegevens van zowel de VDI-testcyclus als een testcyclus voor de productiviteit, ontwikkeld als veeleisende applicatie, zijn geüpload in een eenvoudige business tool waarmee gebruikers informatie kunnen controleren over de producten die momenteel beschikbaar zijn in deze hefcapaciteit.

Steve Ridgway, Yale Brand Manager EMEA, zegt het volgende over de brandstofkostencalculator: “De brandstofkostencalculator van Yale is ontworpen om de bestuurders van vorkheftrucks een gebruiksvriendelijke gids te bieden waarmee ze zelf de besparingen kunnen zien die mogelijk zijn als men beschikt over informatie over een aantal producten van fabrikanten.

De bestuurders moeten wat informatie invoeren over de toepassing en vlootgrootte, waaronder het aantal werkuren van de vorkheftrucks, de duur en het aantal diensten en de brandstofprijs. De Yale-calculator gebruikt deze informatie vervolgens om de kosten van één van de zes andere producten van fabrikanten te vergelijken met het Yale GDP25 VX-model aan de hand van de informatie die gepubliceerd is in de technische informatiebladen.”

De basis van het validatieproces was de VDI-testcyclus 2198-2002, die strikt gecontroleerd is .De VDI 2198 cyclus is gebaseerd op het verplaatsen van een maximale lading tussen twee laadstations die 30 meter uit elkaar liggen en omvat hef- en kantelfuncties. De test wordt uitgevoerd bij een snelheid van één cyclus per minuut. De 'Yale Productivity Cycle' meet het verplaatsen van ladingen over een meer complex testcircuit en kent punten toe aan heftrucks die ladingen sneller kunnen verplaatsen door zowel het aantal verplaatste ladingen per uur te meten als de verbruikte brandstof. Er zijn ervaren vorkheftruckbestuurders gebruikt voor het testen en ze hebben voor de test van één uur elk product uitgebreid kunnen uitproberen.

Steve Ridgway concludeert: “Yale richt zich op het bieden van een productreeks die zo ergonomisch en productief mogelijk is en die voldoet aan de toepassingsvereisten van de gebruikers. Een belangrijke doelstelling is het verlagen van de totale cost of ownership voor onze klanten en één van de factoren die daar aan bijdraagt zijn de stijgende en schommelende brandstofkosten. Wij geloven dat de producten van Yale de zuinigste producten zijn op de markt voor zowel brandstof als energie. Onze eenvoudige brandstofkostencalculator voor de GDP25VX, die werkt in één van de grootste productsegmenten, versterkt dit.”