Forkway Met Shoreham Port Aan De Slag

Deze bloeiende commerciële haven aan de zuidkust van Engeland wordt algemeen beschouwd als een van de belangrijkste bedrijven in het gebied en onlangs heeft de Forkway Group er 17 Yale-vorkheftrucks afgeleverd.

ShorhamBij Shoreham Port, het enige stuwadoorsbedrijf in Shoreham, was een nieuwe vloot vorkheftrucks nodig voor het lossen van lading van schepen uit Zweden, Finland en andere Baltische staten, waaronder havens in Estland en Letland. Het bedrijf zocht vorkheftrucks die geen problemen zouden hebben met het lossen van hout, tot 30.000 m3 per maand en een lengte tot 7,2 meter of 60.000 m3 aan hout op kaden en in magazijnen, voordat het hout verder wordt verstuurd naar diverse houthandelsbedrijven in het Verenigd Koninkrijk.

Shoreham Port zorgt ook voor de import van grind en pekel voor de weg vanuit Spanje, waarna de producten worden geleverd aan vier lokale autoriteiten aan de zuidkust, gecombineerd met de export van graan en houtsnippers. Momenteel levert het bedrijf snippers van 6 mm, 10 mm en 14 mm aan een groot vliegveld in het Verenigd Koninkrijk voor de bouw van een nieuwe baan.

David Bunker, terminalmanager bij Shoreham Port, was bekend met de producten van Yale en hij vroeg Dave Portway, verkoopmanager bij Forkway, om een oplossing voor materials handling te ontwikkelen die niet alleen aan de vereisten voor laden en lossen van het bedrijf voldeed, maar ook aan de strenge milieuvereisten. Het aanbevolen product van Yale is bij wijze van proef vier weken lang door de bestuurders van het bedrijf gebruikt, samen met een aantal modellen van de concurrentie.

Dat heeft geleid tot het leveren van 17 Yale VX-dieseltrucks van 5,5 ton die zijn voorzien van motoren die aan de nieuwe Europese Tier 4-milieunormen voldoen, maar die ook zuiniger zijn, zodat Shoreham Port de eigen CO2-afdruk verkleint.

Mr. Bunker zei: "Jaren geleden heb ik als vorkheftruckbestuurder gewerkt, dus ik weet hoe belangrijk comfort voor de bestuurder is, vooral omdat onze medewerkers soms 1400 pakketten hout tijdens diensten van 12 uur verplaatsen.

Het personeel vormt de kern van Shoreham Port en we doen ons uiterste best om over hun welzijn te waken. Daarom hebben we voor meer comfort en een aantrekkelijkere werkomgeving om extra specificaties gevraagd, zoals verwarming, ventilator, FM-radio met cd-speler en een USB-aansluiting. Andere opties, zoals met stof beklede draaistoelen en vingerbediening, bieden ook meer comfort tijdens de dagelijkse werkzaamheden, terwijl dat uiteraard ook voordelen voor de gezondheid en veiligheid heeft."

Shorham 1Dave Portway van Forkway voegt daaraan toe: “Shoreham Port is een op de gemeenschap gericht bedrijf en het personeel werkt hard met lokale inwoners aan bedrijfsactiviteiten. Daarom werken ze alleen met bedrijven die zich net zo bezig houden met welzijn en we zijn erg blij met deze samenwerking.

We geloven dat de nieuwe Yale-trucks vooral het respect voor de lokale gemeenschap laat zien, omdat de nieuwe machines lagere geluidsniveaus en schonere motoren bieden, waardoor ze een minimale impact op het milieu hebben."

David zegt ten slotte: “De investering in de nieuwe vloot voor materials handling is goed ontvangen. Commercieel gezien is het een goede deal, maar ook het ontwerp van de trucks is geavanceerder dan dat van de vorige machines. Dat is veel bestuurders al opgevallen en zij zeggen dat de trucks van Yale de beste machines zijn waar ze ooit in hebben gereden.

We zijn ontzettend blij met onze beslissing om met Forkway en Yale in zee te gaan en we kijken uit naar een geslaagde, langdurige samenwerking in de komende jaren."

Forkway zorgt ook voor het onderhoud gedurende het volledige contract met Shoreham Port, in samenwerking met de exclusieve Yale-dealer Briggs voor het Verenigd Koninkrijk.