Goede Toekomst Voor Bestuurders Van Yale Vorkheftrucks

Dankzij de feedback van bestuurders van vorkheftrucks heeft Yale op de mast gemonteerde LED-rijlichten ontwikkeld voor de serie trucks met contragewicht.

LED LightsDe lichten zijn verkrijgbaar op machines met interne-verbrandingsmotor of elektromotor en vooral bedoeld om bestuurders te helpen die in donkere gebieden werken, zoals in ISO-containers of bij stapeltoepassingen.

De LED-lichten zijn smal en worden samen met de markeerlichten aan de voorkant ingeschakeld. Ze geven veel licht en omdat ze vlak bij de buitenste dwarsbalk van de mast zitten, lopen ze weinig schade op.

Steve Ridgway is Brand Manager bij Yale en hij zegt: "In de meeste gevallen zijn de lichten op de bovenkap gemonteerd, maar uit feedback van bestuurders bleek dat de mast het licht vaak belemmert in deze positie.

"Dankzij recente ontwikkelingen hebben we de nieuwste LED-lichten op de mast kunnen introduceren, zodat bestuurders meer licht aan de voorkant hebben en er minder schaduw door de mast ontstaat. Omdat de LED-lichten op de mast zijn gemonteerd, kunnen de normale werklichten aan de voorkant worden gekanteld, zodat ze meer licht op de lading of in het stapelgebied geven.

"Dat is ook beter voor de veiligheid omdat de truck door de lichten beter zichtbaar is voor ander verkeer of in gebieden met voetgangers."