Nieuwe Yale Verbrandingsmotorische Heftruck

Yale begrijpt dat niet alle bestuurders van vorkheftrucks te maken hebben met zwaar gebruik en daarom heeft Yale een verbrandingsmotorische vorkheftruck geïntroduceerd die speciaal is ontworpen voor middelzware toepassingen.

New LXDe nieuwe LX-serie bevat veel eigenschappen en bewezen voordelen van de Veracitor VX-reeks van Yale die oorspronkelijk ontworpen waren voor toepassingen waarvoor een productieve heftruck nodig was met hoge specificaties. Dankzij de feedback van klanten wereldwijd en het internationale dealernetwerk van Yale, heeft Yale de nieuwe LX-serie ontwikkeld speciaal bedoeld voor middelzware en minder intensieve toepassingen.

De LPG of diesel LX-serie met een capaciteit van 2 tot 2,5 ton heeft een powershift met enkele versnelling, trommelremmen, volledig gelast robuust frame en pneumatische banden (extra dempend / extra elastisch).

Voorzien van het unieke CSE-systeem van Yale (Continuous Stability Enhancement) voor maximale truckstabiliteit en volledig geveerde stoel en gevoerde armsteunen voor meer comfort voor de bestuurder. De LX-serie zorgt ook voor lagere lichaamstrillingsniveaus.

Ontworpen voor eenvoudig op- en afstappen van beide kanten van de heftruck, de LX biedt vrij zicht door de mast. De LX is een compacte heftruck die uitstekende manoeuvreerbaarheid biedt met de verschillende beschikbare opties inclusief een vorkenbord met optionele integrale sideshift.
Tom Pickering, Senior Product Strategy Manager, zegt: "Door de introductie van de LX-serie kunnen onze dealerpartners in Europa zeer competitief geprijsde heftrucks aanbieden voor middelzware toepassingen.

"De LX is een ideale truck voor inzetten van 20 tot 30 uur per week in doe-het-zelf-zaken, groothandel- en kleinhandelbedrijven, secundaire distributie, logistiek van derde partijen en onafhankelijke retailtoepassingen. Voor veeleisende en intensieve toepassingen zoals bijvoorbeeld palletnetwerken of grote industriële gebruikers moet altijd de Veracitor VX-reeks worden gespecificeerd.”