Yale 8-16 ton trucks – een evolutie in efficiëntie

De nieuwe generatie 8-16 ton Yale-heftrucks zorgt voor een evolutie in zowel efficiëntie voor de bestuurder als truckprestaties door maximale productiviteit te leveren.

VX8-16Door de stijgende brandstofkosten en een toenemende vraag van klanten naar meer efficiëntie heeft Yale deze serie zwaar uitgevoerde vorkheftrucks met dieselmotor in de tweede helft van 2011 geïntroduceerd. De GDP80-120DC en GDP130-160EC verbruiken minder brandstof en zijn productiever dan de vorige serie. Bovendien profiteren ze van de hoogstandjes die oorspronkelijk zijn geïntroduceerd in het ontwerp van de serie Veracitor VX van Yale, vooral in de aandrijflijn en hydraulische configuraties, die zodanig zijn ontworpen dat ze aan de wensen van de klanten tegemoet komen.

De nieuwe DC- en EC-trucks van 8-16 ton bieden lagere cost of ownership gedurende de levensduur en meer productiviteit door langere onderhoudsinterval, grotere beschikbaarheid van de machine en lagere onderhoudskosten.

Optionele specificaties Base en Value

Deze machines zijn verkrijgbaar in twee configuraties en beide uitvoeringen hebben een krachtige dieselmotor van 116 kW (155 pk) bij 2300 omw/min, die duurzaamheid gedurende langere periodes met piekvermogens en een uitstekende acceleratie en trekvermogen biedt.

Er wordt tot vijf procent brandstof bespaard door het gebruik van het Load Sensing Hydraulics-systeem, dat hydraulische pompen met variabel debiet gebruikt om de vraag te detecteren en de juiste hoeveelheid hydraulische olie voor de vereisten van de toepassing aan te voeren.

In de configuratie Value wordt een elektronisch geregelde transmissie gebruikt, die meer koelcapaciteit biedt voor gebruik in intensieve toepassingen, met een lagere totale cost of ownership en nog eens vijf procent extra brandstofbesparing voor het basismodel tot gevolg.

Voor beide modellen kan worden gekozen voor extra brandstofbesparende opties, zoals een rijsnelheidbegrenzer, een uitschakelfunctie bij lege stoel met variabele tijdvertraging en zeer duurzame radiaalbanden met een lage rolweerstand.

De dubbele hydraulische pompen met variabel debiet van het model Value bieden een 20 procent hogere hefsnelheid voor een hoge productiviteit.

Lagere kosten gedurende de levensduur

VX8-16 1Het lastafhankelijke hydraulische systeem is voorzien van geavanceerde filters die de onderdelen tegen mogelijk schadelijk vuil beschermen, waardoor het systeem bijdraagt aan de betrouwbaarheid en een langere levensduur van de onderdelen. De onderhoudsintervallen zijn hierdoor verlengd naar 2000 uur, waardoor de onderhoudskosten dalen.

Een optioneel waarschuwingssysteem voor de olietemperatuur kan de levensduur van essentiële onderdelen verder verlengen, door de lagere bedrijfstemperatuur van de olie nauwkeuriger in de gaten te houden.

Standaard bestuurderscomfort

Bij alle Yale-machines voor magazijn en materials handling is comfort voor de bestuurder standaard. De GDP80-120DC en GDP130-160EC zijn geen uitzondering, met vijf optionele cabineconfiguraties die worden gekenmerkt door beter zicht, optioneel verwarmd bovenraam en diverse opties voor airconditioning en klimaatregeling.

Er is ook een hoogwaardige luxe stoel met optionele verwarming verkrijgbaar.