Yale Biedt Complete Oplossing Voor Drukke Werkzaamheden In Beiers Magazijn

Een belangrijke distributeur van schoonmaak- en hygiëneproducten in het zuiden van Duitsland heeft zich tot Yale Europe Materials Handling gewend voor een complete oplossing voor het magazijn na de uitbreiding naar nieuwe, op maat gemaakte voorzieningen aan de rand van Nurnberg. Het bedrijf heeft onlangs een aantal nieuwe hoogheffende orderverzamelaars geleverd gekregen voor de materials handling-vloot om ervoor te zorgen dat het nieuwe magazijn zo efficiënt mogelijk werkt in een snel bewegende markt.

DurnerDurner GmbH & Co. KG, opgericht in 1932 heeft de afgelopen tien jaar voortdurende groei gezien en is nu een van de belangrijkste leveranciers van zijn soort in en rond de historische Beierse stad Neurenberg.

Haar klanten zijn scholen, ziekenhuizen, fabrieken, facility management-bedrijven en openbare gebouwen. Dankzij de constante groei kon Durner GmbH & Co. KG verhuizen naar een nieuw hoofdkantoor met een gecombineerde ruimte van ongeveer 26.000 vierkante meter waaronder 8000 vierkante meter magazijnruimte, 2000 vierkante meter kantoren en trainingsruimten en een showroom van 300 vierkante meter.

Er worden dagelijks tussen de 400 en 600 pallets geladen en gelost bij de 12 inkomende en uitgaande poorten terwijl een 24-uur pick-upstation ook dienst doet buiten de ploegendienst van 7.00 tot 16.30 uur.

De werkzaamheden bij Durner volgen elkaar snel op en zijn complex met meer dan 10.000 productlijnen op 8500 palletlocaties. Om de bedrijfsreputatie van tijdige levering van klantorders hoog te houden, moest er een flexibele oplossing voor materials handling worden ontwikkeld zodat het 34-koppige magazijnteam de bedrijfsfilosofie ‘altijd op tijd’ kon nakomen.

Naar aanleiding van een langdurige relatie met dealer M + S Bauer GmbH, werd Yale benaderd om de ideale oplossing voor het nieuwe magazijn te ontwikkelen.

Sunhild Bauer-Signorotto, bedrijfsleidster van M + S Bauer GmbH , legt uit: “Durner heeft nu een vloot van 17 trucks, allemaal geleverd als onderdeel van een breder service- en onderhoudscontract met ons bedrijf.

In de kern van de vloot staan 10 nieuwe MO10E orderverzamelaars voor gemiddelde hoogte, ondersteund door vijf MR14 reachtrucks en een aantal meelooppallettrucks en andere hulpapparatuur.”

Mevrouw Bauer legt verder uit dat pallets met inkomende goederen gelost worden met meelooppallettrucks voordat de reachtrucks worden gebruikt om ze op hun plek te zetten in het reksysteem. Het hoogste niveau van het rek, op een hoogte van 6,8 m, wordt gebruikt voor ongeopende pallets en deze worden naar een lager niveau verplaatst als ze nodig zijn.

Durner 1“De MO10 is ideaal voor dit soort werkzaamheden,” aldus mevrouw Bauer. “Het open platform zorgt voor eenvoudige toegang en picking en biedt ook een goed zicht rondom.
Andere belangrijke eigenschappen zijn geavanceerde besturing voor maximale wendbaarheid en een lage opstaphoogte van 170 mm met een gepolsterd bestuurdersplatform voor eenvoudige toegang tot de truck van beide kanten.

Dankzij deze veelzijdigheid kunnen de bestuurders snel en veilig van de ene naar de andere locatie rijden om individuele items te picken voor bestellingen die veel producten omvatten. Vervolgens worden de bestellingen verstuurd bij één van de verzendpunten of persoonlijk opgehaald door de klant bij de 24-uurs ophaalbalie.”

De nieuwe apparatuur is enthousiast ontvangen door zowel de bestuurders als het managementteam, aldus de heer Ettel, Durner Warehouse Manager.

“We hebben de afgelopen zes jaar succesvol samengewerkt met M + S Bauer en Yale en tijdens deze periode zijn betrouwbaarheid van de producten van Yale en de service geleverd door de dealer nooit een probleem geweest. We weten dat we kunnen vertrouwen op hun uitstekende service en regelmatig onderhoud als we het nodig hebben.
Sinds onze verhuizing naar het nieuwe magazijn eerder dit jaar hebben de nieuwe orderpickers bewezen dat ze ideaal zijn voor onze werkzaamheden. De bestuurders zeggen allemaal dat de bediening heel intuïtief is en heel prettig in gebruik. Dit heeft geleid tot een hogere productiviteit in het magazijn.”

Durner is één van de grootste bedrijven in een nationale groep van bedrijven die marktleider zijn in de schoonmaak- en hygiëne-industrie. Na de verhuizing naar het nieuwe pand is het bedrijf klaar voor groei in de toekomst, met het nieuwe pand in Nurnburg dat ontworpen is voor verdere uitbreiding.

De heer Ettel voegt er nog aan toe dat het besluit om het contract af te sluiten bij M + S Bauer gebaseerd was op drie belangrijke factoren.
“De eerste factor was de ervaring van de afgelopen zes jaar met de betrouwbaarheid van de producten van Yale en de service van M + S Bauer,” gaat hij verder.

De tweede factor was de specificatie van de producten van Yale en de flexibiliteit ervan voor onze business.

De derde en belangrijkste factor was de bereidheid van M + S Bauer om technische ondersteuning te bieden voor het ontwikkelen van een materials handling-oplossing die tegemoet kwam aan onze bestaande en toekomstige behoeften.”

Aldus Heribert Kosa, regiomanager van Yale: “Terwijl Durner steeds sterker wordt, zullen Yale en onze distributiepartner M + S Bauer altijd klaar staan om ervoor te zorgen dat het bedrijf beschikt over de meest flexibele, efficiënte en kostenbesparende materials handling-oplossing voor hun behoeften.”