Yale biedt complete oplossing voor werkzaamheden in druk Beiers magazijn

De VNA-trucks van Yale (trucks voor smalle gangpaden) spelen een essentiële rol in het magazijn van een van de grootste logistiekbedrijven in Duitsland. De MTC 15 is door Yale-dealer Ziegler Gabelstapler GmbH geleverd en het is een goede aanvulling op het machinepark voor materials handling bij de faciliteiten van Rudolph Logistik in Ingolstadt.

Bavarian Warehouse OperationRudolph Logistik is een bedrijf in familiehanden dat al 11 jaar zaken doet met dealer Ziegler uit Gersthofen. Ziegler heeft diverse vorkheftrucks en andere machines voor materials handling van Yale geleverd.

De eerste MTC van het bedrijf is in september 2006 geïnstalleerd en in juli 2012 had deze machine meer dan 7500 storingsvrije uren gewerkt. De machine is ideaal voor de vereisten van het bedrijf en bovendien eenvoudig te bedienen en ergonomisch ontworpen voor maximaal comfort voor de bestuurders.

Dankzij het ergonomische ontwerp kan de bestuurder prettig werken in een comfortabele cabine.

Elke Bösl, die de machine in het drukke magazijn bedient, vertelt: “De truck steekt de vorken automatisch naar binnen en het kost geen enkele moeite om de pallets op te tillen, om de machine opnieuw te starten of om de vorken weer op te heffen. Dat gaat allemaal automatisch.

De bediening is duidelijk en simpel, en de machine is zeer eenvoudig in gebruik. Als de positie niet helemaal goed is, kunnen de vorken iets omhoog of omlaag worden gezet.

De machine kan zeer gemakkelijk worden bediend en ik kan er ook langere tijd achter elkaar comfortabel in werken.”

Het feit dat Rudolph de MTC al zo lang gebruikt, bewijst zijn duurzaamheid en betrouwbaar. Dat komt onder meer door de geavanceerde afgedichte motoren met AC-technologie, de elektrische connectoren en de hall-effectsensoren van Yale die een superieure betrouwbaarheid bieden.

Voor optimale prestaties biedt de CANbus-elektronica controle van de functies en diagnosemogelijkheden, maar ook een continue detectie van de verhouding snelheid/gewicht.

In combinatie met het innovatieve thermische managementsysteem, een elektrohydraulisch systeem met zwaar uitgevoerde, dubbele motoren en een getest en bewezen aandrijflijn van Yale is de serie MTC een betrouwbare, rendabele oplossing voor diverse toepassingen in magazijnen met smalle gangpaden.

De pantograaf is uniek omdat de truck in de smalste gangpaden kan worden gebruikt, terwijl het ontwerp van de MTC-mast een uitzonderlijke stijfheid biedt met hefhoogtes van meer dan 16 meter.

Het model MTC 15 dat bij Rudolph wordt gebruikt, maakt deel uit van een machinepark van 60 trucks die allemaal door Ziegler zijn geleverd. Andere modellen van Yale die worden gebruikt zijn de GPL20VX, de ERP18VT, de GLP55VX met contragewicht, de MO20, pallettrucks en MS12-stapelaars.

Rudolph Logistik is in 1946 opgericht en uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met 30 locaties in Duitsland en faciliteiten in Rusland, Portugal en Luxemburg. Het bedrijf heeft momenteel 2000 mensen in dienst.

Het magazijn in Ingolstadt is een groot distributieknooppunt voor voedingsmiddelen, auto-onderdelen en diverse andere producten. Yale speelt een grote rol in de soepele en efficiënte werking van het magazijn.

Axel Schafer van Ziegler vertelt: “We hebben al ruim tien jaar een geweldige relatie met Rudolph Logistik en we blijven voldoen aan de vereisten van het bedrijf. Dit komt door de winnende combinatie van geweldige Yale-producten en een uitstekende serviceondersteuning. Het succes van de MTC 15, zijn betrouwbaarheid op de lange termijn en de populariteit bij de medewerkers die de machine echt gebruiken, laten zien dat wij de meest geschikte en efficiënte oplossing in materials handling voor onze klanten leveren.”