Yale-Heftrucks Zorgen Ervoor Dat De Treinen Op Tijd Vertrekken

Een nieuwe vloot Yale-heftrucks, ondersteund door de topservice van de in Buckinghamshire gevestigde dealer Forkway, helpt ervoor te zorgen dat het tijdkritieke treinonderhoud en de reparatiewerkzaamheden soepel verlopen.

Trains-Running-On-TimeAls er één soort klant is die het allerbeste vraagt qua kwaliteit van de apparatuur die ze gebruiken en het serviceniveau dat erbij komt kijken, dan is het wel een groot technisch bedrijf dat zelf altijd op tijd service verleent.

Dus toen de succesvolle infrastructuurleverancier Alstom een verouderde vloot heftrucks wilde vervangen van een aantal onderhouds- en reparatiewerkplaatsen in het Verenigd Koninkrijk, waren de vereisten niets minder dan de beste.

Alstom voert regelmatig onderhoud en reparaties aan treinen uit op verschillende plekken in het Verenigd Koninkrijk waaronder Oxley (bij Wolverhampton), Chester, Glasgow, Wembley, Liverpool en Manchester, ondersteund door een centraal magazijn in Preston. Klanten zijn onder andere Virgin Trains, waarvoor onderhouds- en reparatiewerkzaamheden worden uitgevoerd in Wolverhampton en Manchester, en Northern Rail en Arriva wiens treinen respectievelijk in Manchester en Chester worden onderhouden.

Rollend materieel dat voor regelmatig onderhoud bij deze locaties aankomt, moet vaak snel worden verwerkt. De treinen van Virgin Pendolino die in Oxley worden onderhouden, moeten bijvoorbeeld binnen een week klaar zijn. Het onderhoud omvat allerlei technische werkzaamheden aan zowel de locomotieven als de passagierswagons, waaronder het regelmatig verwijderen en vervangen van grote verwarmings-, ventilatie- en airconditioningunits bovenop elke passagierswagon en de verwijdering en reparatie van de loopwielen.

Sommige treinen die 's nachts bij de verschillende locaties van Alstom worden neergezet moeten snel weer worden gerepareerd of onderhouden. Treinen die 's avonds om 22:30 uur aankomen moeten soms 's ochtends vroeg om 5:30 uur weer klaar zijn. Deze nachtelijke werkzaamheden omvatten vaak dingen zoals reparaties aan cateringapparatuur aan boord zoals koelkasten of koffieapparaten en het wassen en schoonmaken van de treinen.

Een vloot reachtrucks en vorkheftrucks van Yale helpt bij de ondersteuning van deze zeer tijdkritieke, dienstverlenende werkzaamheden. De vloot in het Preston-magazijn omvat MR14-reachtrucks die in smalle gangen werken en tot een hoogte van ongeveer 6,5 m heffen en verschillende heftrucks, elektrisch of door gas of diesel aangedreven, die op verschillende plekken goederen laden en lossen en die de componenten winkels in en uit vervoeren. Alles wordt geleverd op basis van een zesjarig huurcontract van Amersham, de Forkway-dealer in Buckinghamshire.

De vloot met vorkheftrucks omvat de compacte ERC30AGF met een capaciteit van 3 ton, de diesel GDP35VX met een capaciteit van 3,5 ton en de door LPG aangedreven GLP30VX en de elektrische ERP35VL. Aan de vestiging in Glasgow worden direct drie ERP25VL elektrische heftrucks geleverd terwijl de vestiging in Wembley binnenkort de ERP18VT geleverd krijgt met drie wielen en een capaciteit van 1,8 ton als vervanging van een bestaande heftruck met vier wielen omdat de driewieler wendbaarder is.

De GLP30VX met een capaciteit van 3 ton in Oxley is uitgerust met een hydraulische vorkspreader waarmee de bestuurder de vorken van 1400 mm 1,90 m hoog kan heffen voor de hantering van brede ladingen zoals de HVAC-units. Dit bespaart tijd en verkleint de kans op risico's voor de bestuurder die hadden kunnen ontstaan als de werkzaamheden handmatig werden uitgevoerd.

De heftruck van 1600 kg is uitgerust met een halve cabine voor bestuurdersbescherming bij het buiten werken en is ook voorzien van LED-verlichting, geluiddempend materiaal in de bestuurderscabine, achteruitrijlamp en -alarm en optioneel de Techtronix 100-transmissie om te voldoen aan de toepassingsvereisten. Tevens uitgerust met een hoogtewaarschuwingssysteem om een boog met de bovengrondse elektriciteitsleidingen in één hoek van de vestiging te voorkomen. Hierdoor wordt de hoogte van de triplex mast begrensd tot 2,5 m en deze hoogte kan alleen worden overschreden met een speciale sleutel van de vlootmanager.

Gezien het extreem hoge serviceniveau dat Alstom haar klanten biedt, is het van groot belang dat de heftruckvloot de werkzaamheden niet belemmert. De Lead Buyer van Alstom Paul Crowley zei dat de kwaliteit, betrouwbaarheid en veiligheidsmaatregelen van de Yale-heftrucks allemaal uitvoerig zijn bewezen. “Het zijn flexibele en betrouwbare trucks,” licht hij toe. “Ze spelen een centrale rol in het onderhoud van de treinen. Per slot van rekening kunnen we de HVAC-units niet verplaatsen zonder de juiste vorkheftrucks.”

De heftrucks van Yale hebben ook concurrerende prijzen, voegt hij toe. “Het zijn niet de goedkoopste heftrucks op de markt maar ze passen bij wat wij willen", licht hij toe. “We zijn heel tevreden over de kwaliteit van deze heftrucks en dankzij de onderhoudsovereenkomst met Forkway hebben we er geen omkijken naar. We hebben een overeenkomst voor het dienstverleningsniveau waar in staat dat ze bij storingen binnen vier uur moeten reageren, en daar zijn ze heel goed in. En onze bestuurders zijn er ook heel blij mee, ik heb zeker geen klachten gekregen.”

Alstom is zo blij met de kwaliteit en service van Yale en Forkway dat ze al hebben aan gegeven dat Yale hoog op de lijst staat voor de aanschaf van heftrucks in de toekomst.

“Met name qua betrouwbaarheid is Yale één van de beste,” aldus Crowley. “Sinds we de heftrucks van Yale hebben gekocht, hebben we nauwelijks storingen gehad. Het is een kwaliteitsproduct.”