Yale Stilt Honger Van Hövelmann Naar Nieuwe Vorkheftrucks

Een van de grootste bedrijven in de drankenlogistiek in Duitsland heeft zich tot Yale en haar geautoriseerde dealer Helmut Reiter gewend voor het beheer van een groot deel van de laad- en loswerkzaamheden.

HovelmannHövelmann-Ahr Getränke Logistik is in Oberhausen (Duitsland) gevestigd en het is een bedrijf dat diverse soorten bier, frisdrank en mineraalwater opslaat en verspreidt. Het is een van de grootste logistiekbedrijven voor de drankenhandel in Duitsland.

Het bedrijf heeft een relatief korte, maar interessante geschiedenis met Yale. Hövelmann heeft pas 1,5 jaar geleden een serviceovereenkomst met Helmut Reiter getekend voor een deel van het wagenpark van meer dan 110 contragewicht- en magazijntrucks. In die tijd heeft de service hun verwachtingen overschreden, dus toen er nieuwe magazijntrucks nodig waren, richtten ze zich meteen tot Oliver Priedigkeit, verkoper bij Helmut Reiter.

Oliver zei: “Hövelmann deed vorig jaar mee aan het testprogramma voor de nieuwe Yale MO25 orderverzamelaar op laag niveau. Het personeel heeft deze machine drie weken gebruikt en ze waren zo onder de indruk van de prestaties dat ze na de producttest de allereerste MO25 in Europa hebben besteld.”

Toen ze de testtruck gebruikten, hadden de bestuurders van Hövelmann een aantal punten voor verbetering in het ontwerp geïdentificeerd die volgens hen de truck vanuit het perspectief van de bestuurder zouden verbeteren.

Elke dag worden er talloze pallets met water, bier en frisdrank verplaatst bij Hövelmann en daarom vroegen de bestuurders aan Yale of het ontwerp van de voorste rollers kon worden aangepast, zodat ze gemakkelijker in pallets met een onderplaat zouden schuiven, en ze vroegen of de voorste rollers konden worden voorzien van drie verschillende standen. Daarnaast vroegen ze of er een platte stang kon worden gemonteerd waarop het bedrijf het toetsenbord voor de bestuurder en een verzamelterminal voor computer/monitor kon bevestigen, in plaats van de ronde stang op het oorspronkelijke ontwerp.

Het bedrijf gebruikt de machine acht uur achter elkaar tijdens een dienst, dus het ontwerp van de accuruimte werd ook aangepast, zodat er een accu van 620 amp/u in paste. Ook werd er een zachte buffer van polyurethaan aangebracht om de knieën van de bestuurders te beschermen, net als een gevoerde vloermat – die nu allebei standaard zijn.

Ze waren tevreden over de aanpassingen die aan de truck waren uitgevoerd en dus plaatste Hövelmann een bestelling voor de eerste MO25 die van de productieband van Yale kwam. De orderverzamelaar is nu ruim een jaar in gebruik en de machine heeft zichzelf bewezen. Daarom zijn er ondertussen nog 11 extra machines besteld.

Mr. Peter Thome, hoofd opslag bij Hövelmann, zei: "We zijn al een fan van dit model sinds we het vorig jaar mochten testen en daarom wisten we meteen dat we weer voor Yale zouden kiezen.

Door de aanpassingen die Yale aan de trucks heeft uitgevoerd, is de werkomgeving nog comfortabeler voor onze bestuurders en het laden en lossen van grote pallets verloopt nu ook veel efficiënter.

We zijn zeer onder de indruk van Yale, omdat ze de trucks iedere keer precies aan onze specifieke behoeften aanpassen. We hebben al eerder producten van Yale gebruikt, dus ik denk dat we opnieuw voor de beste oplossing voor laden/lossen hebben gekozen."

De orderverzamelaar op laag niveau van Yale is verkrijgbaar met twee capaciteiten, 2000 kg en 2500 kg, en heeft 48 verschillende vorkopties. Deze machine is bedoeld voor gebruik in diverse toepassingen in de productie, vooral voor werkzaamheden bij productielijnen.

De krachtige AC-aandrijfmotor met hoge thermische capaciteit van 2,6 kW biedt hoge prestaties voor acceleratie, remmen en rijsnelheid, waardoor deze modellen ideaal zijn voor toepassingen met veel stoppen en rijden. De moeiteloze elektrische stuurfunctie en automatische snelheidsreductie in bochten zorgen voor een uitstekende controle en een hoge productiviteit, en de antiterugrolvoorziening op hellingen zorgt voor een efficiënte werking.

Dit model is geschikt voor gebruik in diverse toepassingen, zoals orders verzamelen op lage niveaus, af en toe orders verzamelen op 2e niveau en intensief orderverzamelen en het vervoeren van zware, dubbele pallets.