Nieuw mastontwerp levert zichtbare productiviteitsverbetering

Er zijn bij de heftrucks van Yale een aantal productupgrades doorgevoerd voor uitstekend zicht voor de bestuurder, meer productiviteit en minder onderhoud, hetgeen bijdraagt aan lagere cost of ownership.

Warehouse-Fork-LiftTwee nieuwe mastontwerpen en een herontworpen integraal sideshift-bord met vorkpositionering bieden bedrijven een aantal voordelen die bijdragen aan meer productiviteit, minder vermoeidheid bij de bestuurder en minder schade aan producten en apparatuur.

Beter zicht door de mast en grotere onderhoudsintervallen

Yale heeft de 3-traps masten met volledige vrije heffing en de 2-traps masten met gelimiteerde vrije heffing opnieuw ontworpen voor beter zicht voor de bestuurder en een langere levensduur. De nieuwe designs omvatten nieuwe kettingplaatsing en slanggeleiding voor een grotere raamwerk waardoor de bestuurder de vorken kan zien en een panorama-overzicht heeft van 180 graden.

De wijzigingen van het design dragen ook bij aan een grotere stijfheid van de mast en langere levensduur van de hydraulische slangen. Ook de onderhoudsintervallen zijn groter waardoor er gedurende de levensduur van het product minder onderhoudswerkzaamheden en reparaties nodig zijn.

De masten van Yale zijn compromisloos geproduceerd en leveren robuuste en betrouwbare prestaties, hetgeen leidt tot lagere gebruikskosten.

Verhoogde productiviteit

De Strategy Manager van NMHG vorkheftruck, Mat Allen, licht toe: “Het uitzonderlijke zicht van de bestuurder, dat mogelijk wordt gemaakt door het nieuwe mastontwerp, leidt tot hogere productiviteit en rijcomfort. Het optimale zicht draagt ook bij aan minder schade aan producten en apparatuur.

Ook de snelheid waarmee de mast daalt is verhoogd. Tijdens de producttests konden er hierdoor per uur twee extra ladingen worden gehanteerd met volledige capaciteit. Gedurende een jaar staat dit gelijk aan meer dan 3500 ladingen, een cijfer dat een enorme impact kan hebben op de productiviteitsniveaus van een bedrijf.”

Nieuwe sideshift-vorkpositionering

De nieuwe sideshift-vorkpositionering van Yale is ontworpen voor vorkheftrucks met contragewicht van Yale waaronder de ERP13-15 VC, ERP15-20VT, ERP16-20VF, ERC16-20VA elektrische series en de serie GDP/GLP16-20VX ICE.

De vorkspreiding kan worden aangepast van een minimum binnenafmeting van 50 mm, zodat speciaal gereedschap gebruikt kan worden, tot de normale laadhanteringsvereisten tot een maximum buitenrandbreedte van 852 mm, voor maximale support voor bredere ladingen.

Mat Allen, Strategy Manager van NMHG vorkheftrucks, vertelt over de voordelen: “Het belangrijkste voordeel van de Yale sideshift-vorkpositionering is dat de vorkafstand vanuit de bestuurderscabine kan worden afgesteld zodat de bestuurder de vorken niet met de hand op verschillende ladingen hoeft in te stellen. Bij veel verschillende soorten ladingen kan dit zo'n 50 tot 60 keer per dag voorkomen. Door het lichamelijke werk van de bestuurder te verminderen, helpen we om vermoeidheid terug te dringen. De hydraulica van de heftruck neemt het werk over van de bestuurder.

En omdat de mastcapaciteit van de heftruck niet wordt beïnvloed door het gebruik van de integrale sideshift-vorkpositionering, kan de volledige capaciteit van de lading gehanteerd worden. Dit leidt tot een verhoogde capaciteit van 60 kg meer per lading vergeleken met het hulpstuk dat moet worden aangehangen. Bij intens gebruik kan dit gelijk staan aan 3,6 ton meer per uur. Gebaseerd op de verplaatsing van 60 ladingen per uur staat dit gelijk aan 21,6 ton per dienst of 108 ton per week!

De ergonomische en productieve voordelen zijn duidelijk zichtbaar. Bovendien biedt de mogelijkheid om de vorken te bedienen vanuit de bestuurdersstoel ook een aanzienlijke tijdbesparing bij gebruik voor gemengde ladingen waarvoor de bestuurder normaliter de vorken handmatig moet afstellen voor de verschillende ladingen, vaak meerdere keren per dienst. Dit kan oplopen tot twee en half uur per week voor een bestuurder.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde dealer van Yale of ga naar www.yale.com om een dealer te zoeken.