Silbitz Group verzegelt een twintigjarige relatie met Yale

• Yale Europe Materials Handling bewandelt al 20 jaar op het pad van de Silbitz Group.
  • Yale-dealer HFT Hebe- und Fördertechnik GmbH heeft 101 heftrucks geleverd aan de vier locaties van de Silbitz Group op basis van een 72 maanden durende huurovereenkomst met volledige service.
  • De vloot van de Silbitz Group is voorzien van de nieuwste motor- en aandrijvingstechnologie voor LPG- en dieselmotoren, waardoor het brandstofverbruik aanzienlijk is gedaald.

Silbitz-case-study-mainTraditie. Innovatie. Visie. Het motto van de Silbitz Group weerspiegelt zowel de geschiedenis van het bedrijf als de vooruitstrevende aanpak. Sinds de oprichting van de gieterij in Rasberg in 1896 is het bedrijf uitgebreid met drie gieterijen en een mechanische bewerkingsfaciliteit op vier locaties in Duitsland en Slowakije.

Door snelle, hoogwaardige en betrouwbare uitvoering van ontwerp tot oplevering te bieden, levert de Silbitz Group klanten een breed spectrum aan diensten binnen de industrie, waaronder spoorwegtechnologie, werktuigmachines en windenergie. De belangrijkste focus van het bedrijf is innovatieve implementatie van onderzoeksresultaten en ontwikkeling waarbij een verbeterde logistiek tussen de gieterij en het netwerk van klanten een van de belangrijkste elementen is voor de strategie.

Yale biedt de beste totale waarde

Yale Europe Materials Handling maakt al 20 jaar deel uit van het innovatieve traject van de Silbitz Group.

Carsten Herzer, Strategic Buyer bij de Silbitz Group legt uit: "Hoewel we al langer dan twee decennia een tevreden klant van YaleⓇ zijn, zagen we de mogelijkheid om best practice te volgen voordat we een grote investering deden en hebben we onze truckvloot in alle fabrieken van de Silbitz Group voor het eerst onder de loep genomen. Onze keuze is gemaakt volgens het principe van de totale kosten en het totale voordeel. Na analyse van alle voorstellen waren we blij om te zien dat Yale nog steeds de meeste waarde biedt in vergelijking met de kosten."

Yale kon oplossingen bieden om aan de specifieke behoeften van het bedrijf te voldoen. In augustus en september 2019 leverde Yale-dealer HFT Hebe- und Fördertechnik GmbH op basis van een huurovereenkomst van 72-maanden met volledige service 101 heftrucks aan de vier locaties van de Silbitz Group.

HFT Hebe- und Fördertechnik werkte nauw samen met de Silbitz Groep om de behoeften van de drie nieuwe locaties te begrijpen en adviseerde, gebruikmakend van de expertise van de gieterij van Silbitz, een oplossing die bij uitstek geschikt is voor de individuele behoeften van elke fabriek.

Als gevolg daarvan zijn verschillende laadvermogens, hulpstukken en apparatuur aangepast aan de huidige en toekomstige productie-eisen. Voor tal van problemen zijn oplossingen op maat gevonden om het werk in de fabrieken in de toekomst te verbeteren. Zo werd in de Zeitz-fabriek van het bedrijf de GDP16EC12-vorkheftruck gekozen, waarmee het draagvermogen verhoogd is van 12 naar 16 ton. Hierdoor kan de heftruck nu aanzienlijk meer onderdelen verplaatsen en wordt het knelpunt in de kraanbelading verkleind. In veel gevallen is de vloot gestandaardiseerd, waardoor de verscheidenheid aan modellen aanzienlijk is afgenomen. Dit maakt een flexibeler gebruik en een betere uitwisselbaarheid van de heftrucks mogelijk.

"De heftrucks zijn individueel gecoördineerd met de inkoopafdeling en de leverancier om te voldoen aan de behoeften van de fabriek in Zeitz. Hierdoor kunnen de werkzaamheden nu sneller en efficiënter worden uitgevoerd", aldus Marc Spilke, Head of Maintenance and Technology van de fabriek in Zeitz.

Veiligheid serieus nemen

Naast het veiligstellen van de toekomstige levensvatbaarheid van alle productiefaciliteiten van de bedrijfsgroep, toont de nieuwe vloot ook aan hoe serieus de Silbitz Group de veiligheid op de werkplek neemt – een belangrijke vereiste in het aanbestedingsproces dat de selectieprocedure voor Yale ondersteunde.

Voor de koplampen wordt de nieuwe LED-technologie gebruikt die het werkgebied en de gangpaden goed verlichten. Er zijn ook camera's, monitors en panoramaspiegels geïnstalleerd in de heftruck om de chauffeurs te helpen.

Op het dak van de heftrucks zijn sensoren aangebracht om automatisch het gebied te herkennen waar de heftruck rijdt waardoor de snelheid indien nodig kan worden verlaagd. Voor de lakcabines in de fabriek in Stassfurt zijn vier heftrucks speciaal aangepast met de Pyroban ATEX-explosiebeveiliging. Dit betekent dat deze elektrische heftrucks nu afgeschermd zijn en zelfs gebruikt kunnen worden in een omgeving met verf- en stofnevel.

De Silbitz Group heeft ook de Yale Blue LED-voetgangerswaarschuwingslamp geselecteerd voor gebruik in hun fabrieken om voetgangers te helpen bij het zien van de heftrucks, met name in donkere of lawaaierige omgevingen. De rode lijnen die op de vloer worden geprojecteerd, zijn een extra herinnering voor voetgangers om uit de buurt van de heftrucks te blijven.

De vloot van de Silbitz Group beschikt over de nieuwste motor- en aandrijvingstechnologie voor LPG- en dieselmotoren die gecertificeerd zijn volgens de strenge WLTP-norm, waardoor het brandstofverbruik aanzienlijk is gedaald. Adblue-apparaten worden gebruikt om de uitstoot van uitlaatgassen verder te verminderen, waardoor de belasting van het milieu zo laag mogelijk wordt gehouden. Als technische innovatie hebben de vorkheftrucks een automatische uitschakeling die de motor na drie minuten stationair draaien uitschakelt om het brandstofverbruik te verminderen. "Door alle maatregelen om het verbruik te verminderen, zal de Silbitz Group de CO2-uitstoot en de brandstofkosten over een periode van zes jaar aanzienlijk verlagen. De nieuwe vloot zal de Silbitz Group helpen om hun doelstellingen voor de DIN EN ISO 50001: 2018-certificering te bereiken", aldus Andreas Kühne, Energy Management Officer.

De nieuwste technologie wordt ook gebruikt om de heftruckvloot te beheren, met de Yale Vision-vlootmanagementtool waarmee alle heftrucks centraal kunnen worden beheerd. De activering door de bestuurder wordt ook gecontroleerd, aangezien alle vorkheftrucks alleen met de key card van de chauffeur kunnen worden gestart, zodat de heftruck alleen door geautoriseerde bestuurders wordt gebruikt. Als er toch schade optreedt, detecteren de ingebouwde sensoren dit en melden ze het automatisch, zodat reparaties snel kunnen worden gepland en de stilstandtijd van de apparatuur wordt beperkt.

"We zijn er trots op dat we onze werkrelatie van twintig jaar met de Silbitz Group kunnen voortzetten", aldus Jens Assmuth, Branch Manager, HFT Hebe- und Fördertechnik GmbH. "Het was geen uitgemaakte zaak dat we de aanbesteding zouden winnen. We moesten aantonen dat Yale nog steeds de beste oplossing biedt voor de eisen van het bedrijf en flexibele oplossingen had om alle locaties te voorzien van een vloot die voldoet aan de individuele behoeften van de locatie. Door ons inzicht in de werking van de Silbitz Group hebben we hen een oplossing kunnen bieden die niet alleen de efficiëntie van het werk ten goede komt, maar die ook de energie-efficiëntie in de kern plaatst."

Volg Yale online: LinkedInYouTubeFacebookTwitterInstagram