Augustus 2020

Samenwerken: de Yale robotics-oplossing

Robotica en mensen werken samen, misschien wel het personeel van de toekomst? Voor de materials handling-sector is dit al mogelijk.

Juni 2019

Energie-oplossingen: is lithium-ion geschikt voor u?

• 22 en 23 mei waren twee feestdagen voor AMS, de officiële Yale®-dealer voor de departementen 28 -78 en 92 in Frankrijk.
  • AMS presenteerde haar klanten Yale-oplossingen die speciaal bedoeld zijn voor verschillende sectoren, waaronder levensmiddelen, chemische en gevaarlijke stoffen, en de detailhandel tijdens het evenement ter ere van het 25e jubileum.

Officiële Yale-dealer in Nogent Le Phaye bij CHARTRES vierde het 25-jarig jubileum met twee dagen feest op 22 en 23 mei.

AMS-oprichter, Jean -Claude Lochon, begon het bedrijf in 1994 met het repareren van vorkheftrucks in de garage van zijn woning. AMS is tegenwoordig sinds 2003 een Yale-dealer en heeft zich binnen zijn klantenkring gevestigd als een van de leiders voor de verkoop, de verhuur en het onderhoud van materials handling-apparatuur.

Dit succes is het resultaat van een groeistrategie die gericht is op de behoeften van de klant. "Ons doel is om aan de behoeften van al onze klanten te voldoen en hen de service te bieden die ze nodig hebben. Dit vereist luisteren, het begrijpen van hun werkzaamheden en uitdagingen, alvorens oplossingen op maat aan te bieden. En in geval van schade of onderhoud kunnen onze klanten rekenen op het reactievermogen en de kwaliteit van onze dienstverlening om de stilstandtijd tot een minimum te beperken", aldus Xavier Lochon, directeur van AMS.

Om deze mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf te vieren, nodigde AMS klanten uit om de nieuwste materials handling-oplossingen van Yale te ontdekken. Tijdens het tweedaagse evenement werd er een reeks oplossingen op maat gedeeld met de klanten voor de behoeften van de voedingsindustrie, voor de sector chemie en gevaarlijke stoffen en de detailhandel.

Van pallettrucks tot stapelaars en van reachtrucks tot vorkheftrucks met contragewicht, AMS-technici presenteerden een verscheidenheid aan producten aan klanten met praktische demonstraties waarin de belangrijkste kenmerken voor het verbeteren van de productiviteit en het bestuurderscomfort werden belicht.

Yale-robotoplossingen, met de toonaangevende Balyo geoguidance-technologie, werden ook tentoongesteld in een speciale robotzone. Gasten leerden hier hoe de Yale-robottrucks zelfstandig werken zonder dat er draden, magneten of reflectoren nodig zijn, waardoor de kosten van de installatie worden verlaagd en het lopende structurele onderhoud nagenoeg wegvalt.

Het innovatiethema werd voortgezet met een discussie over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van vermogensopties.

"De wereld van de materials handling is voortdurend in ontwikkeling en dat geldt ook voor de behoeften van onze klanten. Juist daarom wilden we het aanbod aan verschillende stroomoplossingen die momenteel op de markt beschikbaar zijn en hun specifieke kwaliteiten delen met onze gasten op dit evenement. Klanten laten zich bij het maken van keuzes steeds meer leiden door de milieu-impact en het is onze rol om hen bewust te maken van de beschikbare opties en hen te helpen de juiste keuze te maken voor hun toepassing, voegde Xavier eraan toe.”

Het evenement was een groot succes voor AMS en een belangrijke gelegenheid om zijn ervaring en vermogen te demonstreren om te voldoen aan de eisen van verkoop, verhuur, onderhoud en reparatie van Yale-apparatuur in de regio.

Wij kunnen u helpen om de juiste oplossing te vinden

Praat met onze industrie-experts

Contact met ons opnemen