Juli 2020

Yale innoveert vorkheftruckontwerp met volledig geïntegreerde lithium-ionoplossing

De groeiende vraag naar alternatieve energieoplossingen blijft de ontwikkeling stimuleren. Dit biedt mogelijkheden voor het vinden van nieuwe oplossingen en winst in productontwerp. De nieuwe Yale® ERP25-30VLL-serie vorkheftrucks is ontworpen rond een geïntegreerde lithium-ion batterij, waardoor de ruimte in de chauffeurscabine kan worden geoptimaliseerd.

Juli 2020

• Yale Europe Materials Handling kondigt een nieuwe vorkheftruck aan die is ontworpen rond een volledig geïntegreerde en ruimtebesparende lithium-ion batterij.
  • De ERP25-30VLL beschikt over een cabine met extra ruimte voor de chauffeur, waardoor een werkomgeving ontstaat die de productiviteit verhoogt.
  • De truck is zeer efficiënt en biedt flexibiliteit bij het laden dankzij de geïntegreerde onderhoudsvrije lithium-ion batterij, wat resulteert in lage gebruikskosten voor klanten.

De groeiende vraag naar alternatieve energieoplossingen blijft de ontwikkeling stimuleren. Dit biedt mogelijkheden voor het vinden van nieuwe oplossingen en winst in productontwerp. De nieuwe Yale® ERP25-30VLL-serie vorkheftrucks is ontworpen rond een geïntegreerde lithium-ion batterij, waardoor de ruimte in de bestuurderscabine kan worden geoptimaliseerd.

De Yale ERP25-30VLL-serie biedt alle voordelen van lithium-ionvermogen in een heftruck: de volledig geïntegreerde batterij vereist geen onderhoud, terwijl dankzij het tussentijds laden de heftruck een dubbele ploegendienst kan voltooien zonder dat de batterij hoeft te worden verwijderd of vervangen, in tegenstelling tot een conventionele oplossing op basis van loodzuur.

Omdat de truck is ontworpen rond de stroombron, zorgt de extra winst in het chauffeurscompartiment ervoor dat de ERP25-30VLL in de voorhoede van de innovatie in de materials handling-industrie staat.

Een focus op ergonomie

De geïntegreerde lithium-ion batterij bevindt zich onderin de ERP25-30VLL-heftruck. Als gevolg daarvan heeft de heftruck ergonomische kenmerken die de chauffeur ten goede komen, wat weer een hoge productiviteit mogelijk maakt.

Het grote open compartiment maximaliseert het comfort en gemak, zoals extra voet- en beenruimte. Een lage stoel- en vloerplaat in de ERP25-30VLL zorgt voor een gemakkelijke toegang tot en uit de heftruck, terwijl er extra hoofdruimte wordt gecreëerd. Door de extra ruimte kan de truck worden uitgerust met comfortabele stoelopties, zoals luchtvering, terwijl het lage zwaartepunt van de truck zorgt voor een betere rijkwaliteit en een beter rijgedrag in bochten.

Flexibiliteit van de werkzaamheden

Klanten met middelzware tot zware toepassingen kunnen profiteren van de laadflexibiliteit van de ERP25-30VLL. Het lithium-ionvermogen is een goede keuze voor de voedingsmiddelen-, dranken- en farmaceutische industrie, waar een schone werking essentieel is, omdat er bij het opladen geen emissie vrijkomt.

De ERP25-30VLL kan ook worden gebruikt in temperatuurgecontroleerde omgevingen, zoals vrieshuizen tot -20 °C omgevingstemperatuur. Aangezien de lithium-ion batterij rechtstreeks is aangesloten op het telemetriesysteem, kunnen de prestaties worden aangepast op de bedrijfsomgeving. De ingebouwde verwarming houdt de temperatuur van de batterij boven 0 °C tijdens het opladen.

Ivor Wilkinson, Solutions Manager bij Yale zei: "Onze nieuwe volledig geïntegreerde lithium-ionheftruck toont de innovatieve visie van Yale om de toekomst van aandrijfkracht te ontwikkelen. De ERP25-30VLL biedt alle voordelen van de kracht van lithium-ion: hoog rendement, laadflexibiliteit, geen onderhoud. Het omvat technologie die de productiviteit van onze klanten verhoogt en tegelijkertijd de operationele kosten laag houdt. Wij geloven dat het een krachtige aanvulling is op onze productreeks."

Wij kunnen u helpen om de juiste oplossing te vinden

Praat met onze industrie-experts

Contact met ons opnemen