April 2020

Yale introduceert nieuwe trucks voor toepassingen met lage intensiteit

april 2020

Yale introduceert nieuwe trucks voor toepassingen met lage intensiteit

• Yale Europe Materials Handling heeft de baanbrekende uitbreiding van zijn productreeks gelanceerd met vier nieuwe heftrucks voor toepassingen met een lage intensiteit.
  • Het gaat om twee magazijntrucks, de stapelaar MS15UX en de platformpallettruck MP20XUX, en twee vorkheftrucks, de GP20-35UX en de ERP15-35UX.
  • De nieuwe toevoegingen zijn ideaal voor periodiek gebruik of in toepassingen met een lage intensiteit, en ze bieden een hoge efficiëntie en productiviteit.

Yale Europe Materials Handling presenteert vandaag een grensverleggende uitbreiding van het productaanbod, met vier nieuwe trucks voor toepassingen met een lage intensiteit. Op basis van onderzoek naar de huidige markttrends ontdekte Yale dat er vraag is naar machines voor materials handling die een hoge efficiëntie en productiviteit kunnen bieden, maar die slechts af en toe worden gebruikt.

Yale heeft de specifieke uitdagingen achterhaald waarmee klanten met dit soort toepassingen hebben te maken en nieuwe oplossingen geïntroduceerd als aanvulling op het bestaande productaanbod. Voor het eerst biedt Yale machines aan die voor periodiek gebruik of in toepassingen met een lage intensiteit zijn ontwikkeld.

De uitbreiding van het aanbod van Yale bestaat uit twee nieuwe magazijntrucks, de stapelaar MS15UX en de platformpallettruck MP20XUX, en twee nieuwe vorkheftrucks, de GP20-35UX en de elektrische ERP15-35UX met vier wielen.

Deze machines zijn ideaal voor klanten met toepassingen waarbij deze machines af en toe worden gebruikt, maar die toch een truck zoeken die belangrijke werkzaamheden kan uitvoeren. Voor werkzaamheden waarbij een vorkheftruck of magazijntruck nodig is om ladingen te verplaatsen, die niet vele uren per dag wordt gebruikt, bieden de nieuwe Yale®-heftrucks een oplossing om aan de behoeften van de klant te voldoen.

De uitbreiding trapt een belangrijk jaar af voor Yale, dat in 2020 twee honderdste verjaardagen viert: 100 jaar sinds de introductie van de eerste elektrische truck en het 100-jarig bestaan van het merk Yale. In 1920 introduceerde Yale & Towne zijn elektrische vorkheftruck op de markt voor materials handling. Met deze vorkheftruck werd, naast een breed scala aan nieuwe machines voor materials handling, het merk Yale officieel geboren.

Nieuwe trucks, dezelfde belofte van Yale

Deze nieuwe trucks zijn ontwikkeld voor gebruik in toepassingen met een lage intensiteit, maar met dezelfde filosofie van Yale. De hoge normen van betrouwbaarheid, bruikbaarheid, ergonomie, productiviteit en lage cost of ownership die met het merk Yale® gepaard gaan, worden allemaal gedragen door deze uitbreiding van de productreeks.

Iain Friar, Yale Brand Manager, vertelt: “We zijn erg trots op deze toevoeging van vier nieuwe trucks aan ons groeiende aanbod van machines voor materials handling. Als onderdeel van ons concept "People, Products and Productivity" zijn we continu in gesprek met onze klanten over de uitdagingen die zij in hun werkzaamheden tegenkomen en hoe we het beste aan hun wensen kunnen voldoen. Met deze uitbreiding van ons productaanbod kunnen we onze klanten meer machines voor toepassingen met een lagere intensiteit bieden, voor een betaalbare prijs.”

Gewoon efficiënte trucks

De MS15UX en de MP20XUX zijn een uitbreiding op het aanbod van magazijntrucks van Yale, en beide machines bieden hoge prestaties bij weinig ruimte. De MS15UX is een zeer gemakkelijk bedienbare en wendbare stapelaar met een hefvermogen dat geschikt is voor chauffeurs van verschillende lengtes en met uiteenlopende ervaringsniveaus, terwijl de MP20XUX ideaal is voor productief horizontaal transport en voor het laden en lossen van voertuigen.

Deze nieuwe magazijntrucks van Yale beschikken allebei over AC-tractiemotoren, systemen voor regeneratief remmen, een noodomkeerinrichting, noodontkoppeling van de voeding, traploze snelheidscontrole en CAN-bustechnologie waardoor de bedradingscomplexiteit is afgenomen en de betrouwbaarheid juist is gestegen. De stapelaar heeft een hefvermogen van 1,5 ton, terwijl de platformpallettruck een vermogen van 2,0 ton heeft en optioneel met elektrische besturing verkrijgbaar is.

Uiteraard beschikken de GP20-35UX en de ERP15-35UX over de duurzaamheid die onze klanten van de vorkheftrucks van Yale verwachten, in combinatie met eenvoudige, robuuste technologie.

De GP20-35UX biedt een hoge productiviteit bij algemene werkzaamheden en heeft een ergonomisch ontworpen chauffeurscompartiment met bedieningen binnen handbereik en een duidelijk lcd-display van 3,5 inch. De machine biedt een betrouwbare werking, en een efficiënte filtering en koeling. Hij is eenvoudig te onderhouden, dankzij een motorkap die tot 70° open gaat en een gemakkelijk te verwijderen vloerplaat. Er zijn geen speciale of diagnosegereedschappen nodig voor service, waardoor deze truck ideaal voor service door eigen medewerkers is. Verder is de truck uitgerust met masten met een zeer goede zichtbaarheid en een snel reagerend stuursysteem.

De ERP15-35UX is een energie-efficiënte elektrische vorkheftruck met een zeer snel reagerend stuursysteem, waardoor deze een optimale wendbaarheid in kleine ruimtes biedt. Het chauffeurscompartiment is ergonomisch ontworpen om de bestuurder zicht rondom en een praktische, comfortabele werkomgeving te bieden. AC-regelaars optimaliseren het batterijvermogen en dat is vooral nuttig op hellingen en lange stukken, maar ook bij hoge hefhoogtes.

De elektrische ERP15-35UX met vier wielen is verkrijgbaar met batterijen van 48 V en 80 V, met een capaciteit van 420-600 Ah.

Iain Friar, Yale Brand Manager, vertelt: “Met de introductie van onze nieuwe trucks voor toepassingen met een lage intensiteit kan elke klant de juiste Yale-vorkheftruck voor hun precieze vereisten vinden. De kern van deze nieuwe heftrucks heeft dezelfde Yale-filosofie voor hoge normen voor betrouwbaarheid, bruikbaarheid, ergonomie, productiviteit en lage cost of ownership, wat de essentie vormt van ons hele assortiment. We zijn blij dat we onze klanten een eenvoudige en toch efficiënte oplossing kunnen bieden.”