Juni 2021

Yale presenteert elektrische vorkheftruck met contragewicht, hoge prestaties en geïntegreerde lithium-ion batterij

Yale Europe Materials Handling laat met trots de eerste machine van een nieuwe generatie elektrische trucks met hoge prestaties zien, speciaal ontwikkeld voor gebruik in veeleisende toepassingen.

December 2017

Het Tugger Train-systeem van Yale ondersteunt in de productie door materiaal naar productielijnen te vervoeren

Als reactie op het inzicht in de industrie dat is verkregen via de applicatiecentra voor de auto-industrie, heeft Yale Europe Materials Handling het flexibele, modulaire Tugger Train-systeem gelanceerd ter ondersteuning van Just-In-Time (JIT) en Just-In-Sequence (JIS) productietoepassingen. Het Tugger Train-systeem biedt een ergonomische en betrouwbare oplossing voor fabrikanten die op zoek zijn naar een slanke en efficiënte lijnaanvoer.

“Om de productiviteit en efficiëntie van productielijnen te verhogen en tegelijkertijd ruimte te besparen, passen Just-in-Time- en Just-in-Sequenc-werkzaamheden meestal een Milk Run-benadering toe op lijnaanvoer", zegt Tracy Brooks, Automotive Industry Manager voor Yale®. "Het Tugger Train-systeem van Yale is bij uitstek geschikt voor deze omgevingen en biedt de flexibiliteit om een reeks kleinere kits te leveren tijdens het ophalen van lege containers. Wat de specifieke configuratie-eisen van de klant ook zijn, het Tugger Train-systeem biedt een oplossing op maat voor een slimmere en efficiëntere bedrijfsvoering.”

Het Tugger Train-systeem richt zich op vier belangrijke trolleytypes met een aantal variaties om aan meerdere toepassingsbehoeften te voldoen. Een veelzijdige cargo-liner, beschikbaar met twee of drie opslaglocaties, is ideaal voor dolly's en gestapelde kits. De gantry trolley met elektrische lift kan framekarren tot 1000 kg dragen, terwijl de stapelbare platformtrolley een flexibele oplossing biedt voor pallets en kooien. De shelf trolley, in 600 mm of 800 mm breedtes met vier schappen, is verkrijgbaar in een aantal varianten waaronder gaaszijden (600 mm), rolzijden (800 mm), schuine schappen of zonder schappen. Deze opties, en maatwerkoplossingen, betekenen dat het Tugger Train System kan worden ontworpen voor een bepaalde omgeving op basis van lijnconfiguratie, containertype en gewicht van de lading, wat volledige flexibiliteit biedt om de juiste kit op het juiste moment op de juiste plaats te leveren.

Bedoeld voor intern gebruik, kan het Tugger Train System op zichzelf of als een compleet pakket met de Yale MO50T- of MO70T-trekkers worden geleverd om een efficiënte en kosteneffectieve oplossing te bieden voor lijntransporten voor ladingen tot respectievelijk vijf of zeven ton. De MO50T en MO70T zijn ideaal voor intensieve productieomgevingen waar productiviteit en ergonomie voor de chauffeur van groot belang zijn. De scooterbediening met elektrische besturing en een lage instaphoogte zorgen ervoor dat de chauffeur minder snel vermoeid raakt. Met toegang vanaf beide kanten kan de chauffeur dankzij het grote hangende platform met aanwezige personeelssensor binnen het vloeroppervlak van de truck blijven voor bescherming.

De knoppen voor langzaam vooruit- en achteruitrijden bieden een vrijloopfunctie waarmee de chauffeur de modules gemakkelijk kan aan- en afkoppelen, terwijl de grote accucapaciteit en de optionele zijdelingse verwijdering zorgen voor een betrouwbare werking en eenvoudig opladen.

Tracy concludeerde: "Het Yale Tugger Train-systeem is een geïntegreerd modulair systeem dat klanten een grote flexibiliteit biedt om trolleys te selecteren, afhankelijk van welke materialen in welke containers aan welke productielijn worden geleverd.”