Januari 2021

Yale voegt nieuwe elektrische vorkheftruck met contragewicht toe aan serie UX

Yale Europe Materials Handling heeft het baanbrekende aanbod van producten voor minder veeleisende toepassingen aangevuld met de ERP16-20UXT. Deze elektrische vorkheftruck met contragewicht en drie wielen is geschikt voor toepassingen waarbij af en toe machines voor materials handling nodig zijn en kan bedrijven in uiteenlopende industrieën ondersteunen.

Januari 2021

Yale voegt nieuwe elektrische vorkheftruck met contragewicht toe aan serie UX

De Yale® UX-serie is in 2020 op de markt gebracht, omdat er vraag was naar producten die af en toe worden gebruikt, maar tegelijkertijd in staat zijn om een hoge efficiëntie en productiviteit te bieden. Vanwege zijn lage cost of ownership is de ERP16-20UXT een prima keuze voor kleine tot middelgrote bedrijven, of voor grotere bedrijven die een machine voor eenvoudige laad- en loswerkzaamheden nodig hebben.

Matt Hardy, Yale Solutions Manager EMEA, vertelde: “De ERP16-20UXT elektrische vorkheftruck met contragewicht is een betaalbare oplossing voor onze klanten. Bovendien heeft deze machine als extra voordeel dat onderhoud en ondersteuning door het ervaren Yale-dealernetwerk worden geleverd, onder de vertrouwde naam Yale. Daarom is deze machine prima voor gebruik in tuincentra, bij kleine productiebedrijven en bij zelfstandige logistiekbedrijven. Ook kleine drukkerijen en boerderijen zullen merken dat de ERP16-20UXT aan hun vereisten voldoet.”

De ERP16-20UXT is zodanig ontworpen dat de truck een hoge productiviteit biedt, ook bij korte gebruiksperioden, en dat de truck chauffeurs goed zicht, een comfortabele ergonomie en een zeer snel reagerend stuursysteem biedt.

Duidelijk zicht
De ERP16-20UXT heeft een groot vlak door de mast, zodat de chauffeur duidelijk zicht heeft bij het hanteren en verplaatsen van ladingen. Door de vorm van de ERP16-20UXT heeft de chauffeur ook goed zicht naar achteren vanuit de cabine.

In het ergonomische compartiment zijn alle bedieningselementen binnen bereik, zodat de chauffeur minder vermoeidheid en meer comfort ervaart. Het op het dashboard gemonteerde IP65-display geeft in één oogopslag alle basisinformatie, zoals de batterij-ontlaadindicator, de rijsnelheid en storingscodes, zodat storingen snel kunnen worden opgelost.

Bedrijven die slechts af en toe machines voor laden en lossen nodig hebben, hebben vaak ook weinig ruimte in de werkomgeving. Door het ontwerp met drie wielen heeft de ERP16-20UXT een minimale draaicirkel, terwijl het zeer snel reagerende stuursysteem zorgt dat de chauffeur gemakkelijk kan manoeuvreren.

De werkomgeving waarschuwen
In toepassingen waarbij machines voor materials handling niet constant in gebruik zijn, is het essentieel dat iedereen in de buurt van de truck wordt gewaarschuwd dat de truck eraan komt.

De ERP16-20UXT is standaard voorzien van een oranje zwaailamp, zodat voetgangers de truck duidelijk kunnen zien. De handgreep aan de achterkant heeft een geïntegreerde claxonknop, zodat de chauffeur heel eenvoudig een extra geluidssignaal kan geven tijdens het achteruitrijden.

Matt Hardy zei: “Onze UX-serie is ontwikkeld op basis van inzichten van onze klanten. We wilden een aantal betaalbare oplossingen bieden voor klanten die een snel reagerende machine voor materials handling zoeken voor gebruik in minder veeleisende toepassingen. De ERP16-20UXT elektrische vorkheftruck met contragewicht en drie wielen is een mooie aanvulling op dit aanbod, met betere prestaties en lage cost of ownership.”