Maart 2019

Bezoekers ervaren 'This is Yale' op LogiMAT 2019

Na het succes van het exclusieve evenement in september waarin de brede industriële expertise van het bedrijf werd getoond, bracht Yale Europe Materials Handling vorige week een voorproefje van 'This is Yale' naar de beroemde handelsbeurs LogiMAT.

Maart 2019

Bezoekers ervaren 'This is Yale' op LogiMAT 2019

• Elementen uit de oplossingen van het bedrijf voor het paradepaardje 'This is Yale' werden zorgvuldig uitgekozen voor de tentoonstelling en tonen de uitgebreide ervaring in specifieke industriële toepassingen.
  • Na het succesvolle debuut in september bracht Yale de onlangs gelanceerde MC15-robotstapelaar naar LogiMAT
  • Voorbeeld van de volgende generatie platformstapelaars uit de MSX-serie

LogiMAT was van 19 tot 21 februari 2019 weer een onmisbaar evenement bij het internationale knooppunt van de Stuttgart Messe en een evenement waar Yale trots op was. Elementen uit de oplossingen van het bedrijf voor het paradepaardje 'This is Yale' werden zorgvuldig uitgekozen voor de tentoonstelling en tonen de uitgebreide ervaring in specifieke industriële toepassingen.

"This is Yale was een prachtige demonstratie van hoe groot en veelzijdig de industriële oplossingen van Yale® kunnen zijn, dus we waren heel blij dat we een klein voorproefje hiervan konden geven tijdens de beroemde LogiMAT-beurs", aldus Iain Friar, Yale Brand Marketing Manager.

Geleid naar de toekomst

Na het succesvolle debuut in september bracht Yale de onlangs gelanceerde MC15-robotstapelaar met contragewicht naar LogiMAT.

Net als de hele reeks robotica van Yale, wordt de MC15-contragewichtstapelaar aangedreven door de toonaangevende Balyo-technologie voor navigatie en geoguidance. In tegenstelling tot traditionele automatisch geleide voertuigen, die afhankelijk zijn van een speciale fysieke infrastructuur, kunnen robotmodellen van Yale zichzelf lokaliseren en in realtime navigeren. Er hoeven geen draden in de vloer worden gefreesd of reflectoren op muren worden geplaatst. Dit verlaagt de installatiekosten en elimineert vrijwel geheel het doorlopend structureel onderhoud. De oplossing is volledig verbonden met de omgeving van de klant en kan snel en eenvoudig in de huidige processen worden geïntegreerd.

De innovatieve heftruck met contragewicht is geschikt voor zowel horizontaal transport als verticaal heffen. Dankzij het vermogen van de heftruck om ladingen op te heffen en te laten zakken, kunnen pallets gemakkelijk autonoom worden geplaatst en opgehaald en dankzij het dual-mode-ontwerp kunnen chauffeurs met één druk op de knop de controle overnemen. Dit biedt klanten de flexibiliteit om aan onverwachte vereisten te voldoen zonder dat hier aparte apparatuur voor nodig is.

"Onze robotica-oplossingen zijn ontworpen om veelzijdiger te zijn dan traditionele AGV's en zijn eenvoudig te integreren in bestaande industriële toepassingen", zegt Ron Farr, Warehouse Solutions Manager voor Yale. "De producten werden goed ontvangen toen ze voor de eerste keer werden onthuld bij This is Yale en we waren blij dat we op LogiMAT een breder publiek kennis konden laten maken met Yale-robotica."

Producten van Yale op een trotse eerste plaats

De nieuwe MR-serie reachtruck met kantelbare mast maakte tijdens LogiMAT ook deel uit van de Yale-reeks. De nieuwe MR10-14E-heftrucks delen veel functies met de bekroonde reeks reachtrucks uit de MR-serie en profiteren van een kantelbare mast, waardoor ze bijzonder geschikt zijn voor lichte en lage toepassingen en voor ruimten waar ruimte belangrijk is. Ideaal voor gebruikers van kleinere vloten, de reachtruck met kantelbare mast is een kostenefficiënte oplossing voor klanten die in smalle gangpaden werken, omdat dankzij het smalle chassis twee heftrucks elkaar kunnen passeren in de smalle gangpaden.

Een speciaal geconfigureerde Yale ERP30VL elektrische vorkheftruck met contragewicht, met dubbele pedalen voor richtingsbesturing en een dubbele pallettruck en speciale oplossingen voor logistieke toepassingen. Met zijn verstelbare stuurkolom, volledig geveerde stoel en 'head-up'-display om het gezichtsveld van de chauffeur vrij te houden, en de verstelbare armleuning met ingebouwde hydraulische bediening staan chauffeurscomfort en efficiëntie vooraan bij deze heftruck. De dubbele pedalen bieden een natuurlijke, comfortabele rijpositie, waardoor de chauffeur extra controle en reactievermogen krijgt en productiever wordt, met name wanneer er veel richtingsveranderingen voorkomen.

De MS16S-meerijstapelaar was ook aanwezig op de beurs. Ontworpen voor het stapelen en ophalen van goederen over korte en lange afstanden, konden bezoekers het uitstekende zicht en de ergonomie voor de bestuurder van de meerijstapelaar bewonderen. Het unieke, adaptieve zitontwerp zorgt voor een keuze uit zittend, leunend of staand en biedt maximale flexibiliteit. De smalle chassisbreedte laat de MS-serie pallets in kleine ruimten plaatsen, laden en lossen.

Nieuwe platformstapelaar uit de MSX-serie onthuld

De platformstapelaars uit de MSX-serie van de volgende generatie waren voor het eerst te zien op de LogiMAT. De magazijnmachine met dubbele functies combineert de manoeuvreerbaarheid van een meeloopstapelaar met de rijsnelheid van een pallettruck met zitplaats. Naast een hogere hefsnelheid en lagere snelheden biedt de nieuwe stapelaar een laadvermogen van maximaal 2000 kg en een maximale hefhoogte van zes meter.

Uitbreiden

Naast de experts van Yale die tijdens het evenement aanwezig waren om toepassingsspecifieke oplossingen te bespreken, waren er ook vertegenwoordigers van het dealernetwerk van Yale aanwezig gedurende de drie dagen van LogiMAT.

Een nauwe samenwerking met kundige en ervaren dealers is de sleutel tot het succes van het bedrijf in de regio met een uitgebreid netwerk van dealers die lokale ondersteuning bieden. Yale-dealers begrijpen de druk op bedrijven om snel te reageren op pieken in de vraag of onverwachte gebeurtenissen en waren beschikbaar om de opties van Yale te bespreken voor korte-termijnverhuur voor het optimaliseren van vloten en het verbeteren van de capaciteit voor materials handling om de werkzaamheden soepel te laten verlopen.

Iain concludeerde: "We hebben echt genoten van de samenwerking met onze dealers, de hereniging met onze klanten en het ontmoeten van veel potentiële klanten in Stuttgart. LogiMAT is altijd een uitstekende beurs om deel van uit te maken en de ervaring was dit jaar niet anders. Met onze robotica-oplossingen, aandrijfopties en een voorproefje van onze reeks materials handling-apparatuur die allemaal te zien waren bij onze stand, was dit een geweldige manier om het jaar te beginnen. We kunnen niet wachten om te zien wat de rest van 2019 ons brengt!"

Ga voor meer informatie over het volledige assortiment materials handling-apparatuur van Yale naar www.yale.com.