Januari 2020

De disselkop met precisiebesturing van Yale is in twee categorieën als finalist geselecteerd voor de FLTA Awards 2020

Yale Europe Materials Handling kondigt met trots aan dat het is geselecteerd als finalist in de categorieën Ergonomie en Innovatie van de Fork Lift Truck Association (FLTA) Awards for Excellence 2020.

Januari 2020

• Yale Europe Materials Handling is aangekondigd als finalist in de categorieën Ergonomie en Innovatie van de Fork Lift Truck Association Awards 2020 voor zijn disselkop met precisiebesturing.
  • De ceremonie vindt plaats in The Hilton Metropole in het NEC in Birmingham op 21 maart 2020.

Ontworpen met specifieke uitdagingen van de klant in gedachten, is de Yale®-disselkop met precisiebesturing gebouwd rond de behoeften van de chauffeur. Met de ergonomische handgreep kunnen de functies van de heftruck volledig worden bediend, met de handen van de chauffeur in een natuurlijke verticale positie. Met de disselarm volledig rechtopstaand kan de heftruck in de meest beperkte ruimte worden bediend voor een maximale wendbaarheid en de chauffeur toch goed zicht bieden.

"Wij geloven dat het belangrijk is om onze producten te ontwerpen rond de mensen die ze gebruiken om zo de productiviteit van de chauffeur te maximaliseren. Bestuurders worden elke dag geconfronteerd met uitdagingen om het product van de vrachtwagen naar de opslag te brengen en een van de belangrijkste uitdagingen is de ruimte. Dit stond op de voorgrond van het ontwerpproces voor de disselkop met precisiebesturing van Yale", aldus Iain Friar, Yale Brand Marketing Manager.

De "Archie" wordt al lang gezien als de meest prestigieuze onderscheiding in de materials handling-sector en we zijn blij dat we opnieuw als finalist zijn geselecteerd voor de FLTA Awards. Ergonomie en innovatie staan voorop in het ontwerpproces van Yale en deze selectie geeft de erkenning dat het bedrijf een baanbrekend product heeft gemaakt. De disselkop met precisiebesturing van Yale is het directe resultaat van de feedback van de klant en biedt een uitstekende wendbaarheid en productiviteit bij het werken in krappe ruimtes.

De composietkunststof handgreep en de aluminium structuur van de disselkop met precisiebesturing van Yale bieden uitstekend comfort voor de chauffeur en beschermen de handen, terwijl de ergonomisch gevormde gashendelknop een effectieve bediening in alle posities van beide kanten van de heftruck ondersteunt. De disselkop is ontworpen om rechtopstaand te worden gebruikt en is zo gebouwd dat er minder ruimte nodig is voor de bediening maar er toch conventioneel gewerkt kan worden in gebieden waar de wendbaarheid niet beperkt is.

Met de disselarm rechtop heeft de chauffeur de volledige controle over de functionaliteit van de heftruck, zodat hij maximaal kan manoeuvreren en optimaal zicht heeft. Dankzij de extra tractieregeling, de tractievergrendeling, de composietbehuizing voor de bedieningselementen, de knoppen voor het heffen en dalen van de vork en een gashendel voor de snelheidsregeling is disselkop innovatief te gebruiken.

De langverwachte ceremonie vindt plaats in The Hilton Metropole in het NEC Birmingham op 21 maart 2020, waar de winnaars een trofee van Archimedes krijgen.

Yale heeft al eerder succes geboekt tijdens de gerespecteerde ceremonie en heeft prijzen gewonnen in de categorieën milieu, veiligheid en ergonomie.