Augustus 2019

De Yale-dealer bouwt constructieve relatie op met Sewera Polska Chemia

Augustus 2019

De Yale-dealer bouwt constructieve relatie op met Sewera Polska Chemia

• Sewera Polska Chemia biedt van alles, van bakstenen en schoorstenen tot dakgoten en isolatiemateriaal en levert al langer dan 25 jaar aan de bouwsector
  • Yale-dealer Emtor levert al sinds 2009 Yale-apparatuur en bij de vestigingen van Sewera Polska Chemia zijn 19 VX-serie LPG-heftrucks in bedrijf.
  • Flexibiliteit, begrip van de behoeften van de klant en oplossingen op maat waren de belangrijkste redenen voor een samenwerking op lange termijn

De groothandel Sewera Polska Chemia bedient de bouwsector al meer dan 25 jaar en biedt zowel aannemers als particuliere klanten een compleet assortiment bouwmaterialen. Het Poolse bedrijf biedt van alles, van bakstenen en schoorstenen tot goten en isolatiemateriaal, waardoor ze een one-stop-shop zijn voor bouwprojecten.

Het bedrijf heeft acht vestigingen in heel Polen met een centraal magazijn en hoofdkantoor in Katowice. Elke locatie varieert in grootte en heeft zijn eigen unieke interne transportvereisten.

Aanpassen om tegemoet te komen aan de behoeften van de klant

Yale-dealer Emtor levert al sinds 2009 Yale-apparatuur aan Sewera Polska Chemia. Yale-heftrucks worden door het hele bedrijf gebruikt, met jaarlijkse lossingen tot 25.000 ton materiaal per heftruck. Momenteel worden er 19 Yale VX-serie LPG-heftrucks gebruikt door Sewera Polska Chemia.

De bouwsector is een van de meest veeleisende werkomgevingen voor vorkheftrucks en de heftrucks van Sewera Polska Chemia hebben ook te maken met verschillende werkomstandigheden in elk van de vestigingen van het bedrijf. Afhankelijk van de locatie, werken de heftrucks meestal buiten op laadplatforms of lossen ze in de buurt van het magazijn en leveren ze de goederen vervolgens af in de stellingen. Naast de arbeidsomstandigheden, betekent de omvang van de activiteiten van Sewera Polska Chemia ook dat de ladingen sterk kunnen variëren, van verf en chemicaliën tot kozijnen en tegels.

"De omstandigheden in onze magazijnen verschillen, maar de heftrucks zijn zodanig geselecteerd dat ze altijd goed presteren, ongeacht de branche waarin ze werken. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van drietrapsmasten, waardoor we er zeker van zijn dat de heftrucks op plekken met lage plafonds kunnen rijden. Daarom kunnen we er zelfs als een vorkheftruck naar een andere locatie wordt verplaatst, zeker van zijn dat de heftruck in de nieuwe omgeving kan werken", aldus Danuta Zdancewicz, Operationeel Manager bij Sewera Polska Chemia.

Vanwege het grote aantal buitenwerkzaamheden, met name in de herfst en de winter, hebben veel heftrucks ook een verwarming in de cabine. "Dit is geen standaardfunctie maar rekening houdend met de specifieke eisen van ons werk, hebben we de optionele cabineverwarming erbij genomen om het comfort van de chauffeur te verhogen en condensatie te voorkomen", voegt Danuta toe.

Toekomstgericht

In eerste instantie maakt Sewera Polska Chemia gebruik van langetermijnverhuur, maar de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf de machines aangeschaft en daarmee de hefcapaciteit van de hele vloot verhoogd van 2000 kg tot 2500 kg per heftruck.

"Als we denken aan het kopen van vorkheftrucks, proberen we altijd een paar jaar vooruit te kijken, zodat we er niet alleen de problemen mee oplossen waarmee we nu worden geconfronteerd. Met de ontwikkeling van het bedrijf in het achterhoofd, proberen we te voorspellen met welke problemen onze vorkheftrucks over bijvoorbeeld vijf jaar te maken krijgen.

"Elke keer dat we een heftruck om willen ruilen voor een andere, maken we een afspraak met Emtor om de specifieke kenmerken van de werkzaamheden te bekijken en onze behoeften te analyseren. Hierdoor kunnen ze snel bepaalde elementen zien die kunnen worden geoptimaliseerd zodat ze ons de beste oplossingen kunnen bieden", concludeert Danuta.

Deze flexibiliteit en begrip van de behoeften van Sewera Polska Chemia, in combinatie met het vermogen om te reageren met maatoplossingen, is een van de belangrijkste redenen voor de langdurige samenwerking van het bedrijf met Emtor.

Sewera Polska Chemia stelt de voordelen van een jarenlange nauwe samenwerking met de Yale-dealer en de betrouwbaarheid van de Yale-vorkheftrucks echt op prijs. Van deze twee bedrijven kan ongetwijfeld worden gezegd dat hun relatie steeds sterker wordt.