januari 2023

Kosten besparen in de supply chain tijdens een wereldwijde crisis

Waar we ook kijken, overal stijgen de kosten. Van supermarkten tot tankstations, van de persoonlijke tot de zakelijke energierekening: iedereen heeft te maken met constante en soms dramatische prijsstijgingen.

Januari 2023

Kosten besparen in de supply chain tijdens een wereldwijde crisis

Volgens een rapport van Accenture worstelt vooral de supply chain hiermee. In de nasleep van de pandemie leidt de oorlog in Oekraïne tot een nog groter tekort aan grondstoffen, nog meer verstoringen in de logistieke en energiesector, verdere inflatie en een tekort aan arbeidskrachten. Afhankelijk van de duur en ernst van de oorlog zouden de kosten van de verstoring in de supply chain tot 242 miljard euro kunnen stijgen. En als de oorlog nog lang duurt zelfs tot 920 miljard euro.

Deze impact zal voelbaar blijven en Accenture voorspelt dat consumenten minder zullen uitgeven aan niet-essentiële artikelen, en daarnaast zullen bedrijven zich richten op het verbeteren van hun efficiëntie.

Het rapport stelt dat de supply chain opnieuw moet worden vormgegeven. Er wordt beargumenteerd dat de supply chain geoptimaliseerd moet worden op het gebied van waarde en veerkracht, niet alleen op het gebied van kosten. De drie speerpunten van deze nieuwe opzet zijn veerkracht, relevantie en duurzaamheid: drie gebieden waarin Yale meerwaarde kan bieden.

Bouw een veerkrachtig bedrijf met robotica

In magazijnen worden steeds vaker robottrucks ingezet om de productiviteit te verbeteren. Veel managers denken dat er een flink prijskaartje hangt aan een significant hogere efficiëntie, maar de waarheid is dat robottrucks de bedrijfskosten juist verlagen.

Investeren in automatisering lijkt aanvankelijk een dure aangelegenheid. Echter, besparingen op arbeid, onderhoud en apparatuur zorgen ervoor dat robottrucks bedrijfskosten kunnen verlagen, waardoor ze een goede investering zijn. Een bedrijf kan de proef op de som nemen met slechts één truck voordat er grote investeringen worden gedaan. Zo kunnen robottrucks worden uitgeprobeerd voordat managers inzetten op verdere investeringen.

In het huidige klimaat evalueren bedrijven zorgvuldig hoe ze arbeid inzetten: medewerkers krijgen verantwoordelijkheden waarbij ze zo productief mogelijk zijn en voor minder waardevolle, herhalende taken worden alternatieven overwogen. Behalve de stijgende lonen drukt ook het proces van medewerkers aannemen en opleiden op de bedrijfskosten.

In dit licht kan het verbeteren van de medewerkerstevredenheid en het behoud van personeel ook bijdragen aan lagere bedrijfskosten. Uit wetenschappelijk onderzoek[1] blijkt dat organisaties die gebruikmaken van automatisering over het algemeen 33% mensvriendelijker zijn en medewerkers er 31% productiever zijn. Dat komt doordat robotica kan worden ingezet om monotone, herhalende taken in de supply chain over te nemen van medewerkers, zodat die zich kunnen richten op uitdagender en verantwoordelijker werk.

Door de bedrijfskosten te verlagen en de productiviteit te verbeteren, kunnen robottrucks de efficiëntie verbeteren. Hoe snel dit gebeurt, verschilt per bedrijf. Op welke termijn een bedrijf ROI kan verwachten, hangt af van onder andere het aantal handmatige trucks dat wordt vervangen, het aantal robottrucks dat wordt aangeschaft, het aantal bedrijfsuren en de belasting van het personeel.

De Yale N-serie: een op maat gemaakte truck afgestemd op specifieke behoeften

Yale helpt klanten graag aan een truck die speciaal kan worden geconfigureerd voor hun bedrijf. De N-serie is ontworpen voor bedrijven die op zoek zijn naar apparatuur die volledig is afgestemd op hun werkzaamheden.

Klanten die het hoofd moeten bieden aan hedendaagse uitdagingen hebben een truck nodig die is afgestemd op de unieke behoeften van hun toepassingen. Dat betekent dat klanten niet betalen voor functies die ze niet gebruiken. In plaats daarvan kunnen ze de truck naar wens configureren en alleen betalen voor de functies die ze wel nodig hebben. De N-serie is ontworpen om bedrijven optimaal in staat te stellen de uitdagingen van hun specifieke werkzaamheden aan te gaan. De N-serie biedt de perfecte balans tussen energie, ergonomie en productiviteit en nodigt klanten uit om geen genoegen te nemen met de status quo, maar hun eigen norm te creëren.

De truck doet veel meer dan alleen goederen verplaatsen van A naar B: de N-serie kan bijdragen aan het oplossen van problemen op de werkvloer dankzij de uitmuntende ergonomie en een gunstige invloed hebben op het behoud van personeel.

De driepunts instap, de grote handgreep en de royale voetruimte verminderen de lichamelijke belasting als de chauffeur de cabine in- en uitstapt. De armleuning kan worden opgeklapt voor ongehinderd in- en uitstappen en biedt uitgeklapt extra comfort.

We weten allemaal dat de juiste uitrusting en werkomgeving cruciaal zijn voor goede prestaties. Daarom heeft de N-serie een royale chauffeurscabine, met meer ruimte bij het hoofd en de schouders, en een volledig geveerde stoel. Zelfs tijdens een lange dienst biedt de N-serie comfortabele werkomstandigheden voor de chauffeur.

Stap richting duurzaamheid

Duurzaamheid is ook een belangrijke overweging voor veel bedrijven. Klanten die de impact op het milieu van hun bedrijf willen verlagen, hebben ruime keuze met de producten van Yale.

Van efficiënte motoren tot elektrische batterijen: er zijn verschillende krachtbronnen voor de machines voor materials handling van Yale. De experts van Yale staan klaar om onze klanten te helpen bij het vinden van de beste optie voor hun specifieke behoeften.

Lithium-ion batterijen kunnen worden geïntegreerd in bepaalde modellen van Yale-producten. Als bijkomend voordeel kunnen deze batterijen tussentijds worden opgeladen tijdens pauzes. Daardoor resulteren lithium-ion producten van Yale in een langere bedrijfsduur en lagere gebruikskosten.

De heftrucks uit de Yale N-serie zijn energiezuinig, waardoor ze meer werk verzetten met minder brandstof. Uit tests blijkt dat de trucks 13% minder diesel verbruiken dan trucks van onze belangrijkste concurrenten.* Dankzij de betrouwbare en robuuste onderdelen is er minder onderhoud nodig, waardoor de truck zo lang mogelijk productief blijft en er minder sprake is van uitvaltijd. De onderhoudstijd is gemiddeld 14% minder, wat helpt bij het binnen de perken houden van de kosten.**

Yale kan al deze functies aanbieden als oplossingen waarmee klanten hun productiviteit kunnen verhogen en kosten verlagen.

Gemoedsrust met Yaleused.com

Niet voor elke toepassing is een nieuwe heftruck nodig. De vraag naar gebruikte apparatuur van hoogwaardige kwaliteit blijft groeien en daarmee ook de behoefte aan een professionele aanpak. Tweedehands producten bieden bedrijven een betaalbare optie om hun de directe behoeften te voldoen.

Bedrijven kunnen in een situatie komen waarin ze onmiddellijk een vorkheftruck moeten aanschaffen of de uitgaven moeten verminderen. Misschien hebben ze zelfs een reserve-heftruck nodig om de werkzaamheden soepel te laten verlopen. Via Yaleused.com kunnen bedrijven gebruikte apparatuur kopen bij een lokale Yale-dealer met een budget dat past bij hun individuele behoeften.

Het platform geeft klanten direct inzicht in de verschillende gebruikte producten die beschikbaar zijn bij een geautoriseerde Yale-dealer en staat garant voor een eenvoudige communicatie met de verkoper. Klanten kunnen tweedehands machines vinden van een toonaangevende, internationale heftruckfabrikant. Machines die de gemoedsrust bieden van de kwaliteit van een officiële Yale-dealer.

Naast volledig en goed onderhouden, kwalitatief hoogwaardige machines die direct beschikbaar zijn, profiteren klanten ook van de lokale aanwezigheid van een geautoriseerde Yale-dealer die volledige ondersteuning biedt op het gebied van onderdelen en service, garanties en financieringsopties.

Ga naar www.yale.com voor meer informatie over het uitgebreide aanbod aan machines voor materials handling van Yale.

Opmerking:
*  Volgens de standaardtest EN 16796, die is beschreven in de VDI-richtlijn. Hierbij worden alle waarden voor brandstofverbruik vergeleken die zijn gepubliceerd door de volgende in Europa gevestigde fabrikanten. (Linde, STILL, Jungheinrich, Toyota, Nissan, Komatsu). Als de fabrikant niet in de lijst staat, dan is deze niet op de specificatiebladen vermeld.
Gemiddelde vermindering van de onderhoudstijd op basis van Yale VX- en MX-modellen voor 9.999 bedrijfsuren.