Oktober 2019

Yale en Briggs Equipment bundelen hun krachten op IMHX 2019

Yale Europe Materials Handling heeft genoten van een succesvolle IMHX 2019, die plaatsvond van 24 tot 27 september in het NECin Birmingham.

Oktober 2019

Yale en Briggs Equipment bundelen hun krachten op IMHX 2019

• Yale Europe Materials Handling presenteerde tijdens de IMHX 2019, samen met haar Britse partner Briggs Equipment, verschillende materials handling-oplossingen voor logistieke en opslagtoepassingen.
  • De industry experts van Yale stonden klaar om alternatieve energie-opties en -oplossingen te bespreken om de magazijnruimte te optimaliseren en de productiviteit te verhogen.
  • De robotica van Yale® maakte in het Verenigd Koninkrijk zijn debuut op het populaire intralogistieke evenement dat plaatsvond van 24 tot 27 september.

Yale Europe Materials Handling heeft genoten van een succesvolle IMHX 2019, die plaatsvond van 24 tot 27 september in het NEC in Birmingham. Yale werkte nauw samen met haar Britse partner Briggs Equipment om tijdens het evenement zowel een reeks materials handling-oplossingen alsmede de voordelen te tonen van een hechte relatie tussen fabrikant en partner-klant om zo de productiviteit te bevorderen.

IMHX wordt om de drie jaar gehouden en is het grootste evenement voor logistieke en supply chain-professionals in het Verenigd Koninkrijk, met tienduizenden bezoekers die naar verwachting naar de beurs zullen komen.

Yale brand manager, Iain Friar, zegt: "We hebben genoten van onze terugkeer naar IMHX voor weer een fantastisch evenement. We hebben een breed scala aan oplossingen laten zien om de productiviteit mee te verhogen; van robotica en alternatieve energieoplossingen tot pallettrucks en Very Narrow Aisle trucks - en succesverhalen gedeeld van onze jarenlange samenwerking met Briggs Equipment."

Hechte samenwerking

"Bij Yale zijn we trots op de hechte relatie die we onderhouden met Briggs Equipment, die helpt met het leveren van onze bedrijfsfilosofie van "People. Products. Productivity.”, aldus Iain. "Onze gecombineerde kennis van de sectoren van onze klanten en de uitdagingen waar ze mee te maken hebben, stelt ons in staat om de ideale oplossing te bieden voor hun toepassing, in combinatie met de voortdurende ondersteuning van een goed geïnformeerde en ervaren dealer.”

Marston is een goed voorbeeld van deze nauwe samenwerking. Als betrouwbare leverancier werd Briggs uitgenodigd om in de fabriek van Marston in West Thurrock advies te geven over hoe de magazijnruimte het beste kan worden gebruikt. Briggs begreep al snel de uitdagingen van de brouwerij en leverde een reeks op maat gemaakte Yale®-machines, waaronder LPG-vorkheftrucks met vatenklemmen, orderverzamelaars op laag niveau en reachtrucks. Marston was al bekend met de producten van Yale, en haar nationale vloot bestaat nu uit meer dan 200 Yale-trucks, die allemaal worden onderhouden door technici van Briggs.

Om het succes van de constante samenwerking tussen Briggs, Marston en Yale aan te tonen, werden de vaten van Marston gebruikt voor de demonstratie van de Yale® MP20 meelooppallettruck die op IMHX te zien was. Dit bleek een nuttige ijsbreker te zijn voor nieuwe potentiële klanten die meer wilden weten over hoe de meelooppallettruck en de disselkop met precisiebesturing de productiviteit van hun activiteiten kunnen helpen optimaliseren.

Een pallet met lekkers, geleverd door een andere Yale-klant, kon ook gespot worden op de MTC13 Very Narrow Aisle (VNA)-heftruck. De VNA-trucks van Yale, die tot 17 meter hoogte kunnen tillen, bieden een groter gebruik van de kubussen doordat het opslaan en ophalen van pallets op hoge niveaus en in zeer smalle gangpaden wordt geoptimaliseerd. Hierdoor kunnen magazijnmanagers met beperkte ruimte de beschikbare ruimte volledig benutten en de opslagdichtheid verhogen.

Debuut voor Yale-robotica in het Verenigd Koninkrijk

Yale toonde voor het eerst in het Verenigd Koninkrijk zijn robotstapelaar met contragewicht, de MC15. Bezoekers keken toe hoe de stapelaar met contragewicht zelfstandig een pallet uit de stellingen haalde en deze over de stand droeg, waarmee een magazijntoepassing werd gesimuleerd.

"De robotstapelaar met contragewicht kreeg veel belangstelling. Bezoekers waren vooral benieuwd hoe de Driven by Balyo-technologie het mogelijk maakt om te werken zonder dat er extra infrastructuur geïnstalleerd hoeft te worden en waren onder de indruk van hoe gemakkelijk de truck kan schakelen tussen handmatige en zelfstandige bediening", aldus Iain.

Yale-robotheftrucks zijn een kosteneffectieve oplossing voor toepassingen die op zoek zijn naar een hogere uptime en productiviteit, zonder de extra kosten van het installeren en onderhouden van een specifieke fysieke infrastructuur. De trucks maken gebruik van de bestaande structuur om hun eigen kaart van de werkomgeving te genereren, zodat het niet nodig is om draden in de vloer aan te brengen of reflectoren op de muren te monteren.

De huidige Yale-robotvloot bestaat uit een stapelaar met contragewicht, een trekker en een orderverzamelaar op laag niveau, die allemaal volledig kunnen worden geïntegreerd in het bestaande Warehouse Management System (WMS) of de Enterprise Resource Planning (ERP) software, waardoor realtime aanpassingen kunnen worden gemaakt.

Groene energie

Alternatieve energieoplossingen blijven een groeiend onderwerp binnen de materials handling-industrie en experts uit de Yale-industrie waren op de IMHX aanwezig om de meest geschikte energieoplossingen voor de specifieke toepassingen te bespreken. Dit jaar stond de Yale-stand in het teken van een volledig elektrisch programma, waaronder een lithium-ion aangedreven MP20-meelooppallettruck.

Iain Friar concludeerde: "Het was een genoegen om op de IMHX zowel met nieuwe als bestaande klanten te spreken en te laten zien hoe de nauwe samenwerking met onze dealers hen ten goede kan komen. Wij hebben een passie voor het leveren van oplossingen op maat, die de productiviteit en efficiëntie van onze activiteiten maximaliseren, zonder afbreuk te doen aan de ergonomie of de totale cost of ownership. We kijken nu al uit naar de volgende IMHX!"