Juli 2021

Yale onthult nieuw cabineontwerp voor trucks met hoge capaciteit

Tijdens intensieve diensten met zware ladingen is het belangrijk om over de juiste machines te beschikken precies wanneer u ze nodig hebt. Daarom heeft Yale Europe Materials Handling een gloednieuwe cabine voor trucks met een hoge capaciteit ontwikkeld.

Juni 2021

Yale onthult nieuw cabineontwerp voor trucks met hoge capaciteit

• Yale Europe Materials Handling heeft een nieuwe cabine ontwikkeld die comfort en gemak biedt, zodat de productiviteit van de chauffeur toeneemt.
  • Met de ergonomisch ontworpen bedieningsarm heeft de chauffeur alles binnen handbereik.
  • De cabine heeft ook veel vloerruimte, een verstelbare stuurkolom en een hoogwaardige stoel.

“Yale-trucks met hoge capaciteit zijn perfect voor sectoren waarin zware ladingen worden verwerkt, zoals sectoren voor hout, stuwadoor- en zware industrie, opslag van metalen, voorgespannen beton, metselwerk en productie”, legde Chris van der Werdt uit, Product Strategy Manager EMEA Big Trucks bij Yale. “Met de nieuwe cabine hebben we een omgeving voor de chauffeur gecreëerd waarin de productiviteit in veeleisende toepassingen wordt gestimuleerd.”

De nieuwe cabine is leverbaar op de Yale® GDP80-120DF, GDP100DFS, GDP130-160EF en GDP160EF12.

Alles onder controle

Dankzij de focus op ergonomie is de cabine een comfortabele werkomgeving voor de chauffeur, met alle bedieningselementen binnen handbereik.

Het contact, de start-stopknop en de parkeerrem bevinden zich vlak bij elkaar, waardoor de chauffeur sneller en gemakkelijker aan het werk kan gaan. Chauffeurs kunnen vooraf de verlichting selecteren die met één druk op de knop aan en uit kan worden gezet.

Naast het touchscreen in de cabine kunnen chauffeurs ook met een draaiknop door het menu bladeren.

“Wanneer chauffeurs comfortabel kunnen werken, zijn ze productiever en maakt het bedrijf meer winst. Daarom heeft de chauffeur alles wat hij nodig heeft binnen handbereik, van de geoptimaliseerde minihendels en bediening voor de ruitenwissers tot de start-stopknop. Daarnaast is de bedieningsarm ergonomisch ontwikkeld, zodat de chauffeur zijn arm onder het rijden kan neerleggen”, aldus Chris.

Een productieve werkruimte

De nieuwe cabine in cockpitstijl heeft een werkomgeving die het comfort en de productiviteit maximaliseert vanaf het moment dat de chauffeur bij de truck komt.

Antisliptreden en een eenvoudig te sluiten deur zorgen dat de chauffeur gemakkelijk in en uit de truck kan stappen.

De cabine heeft veel vloerruimte en een hoogwaardige, geveerde stoel, die de chauffeur tijdens een drukke dienst ondersteunt. De chauffeur kan de stand van de stuurkolom, de stoel en de bedieningsarm afstellen voor een optimale positie in de truck.

Onze trucks met hoge capaciteit bieden uitstekend zicht op de lading door de brede mast en op de omgeving, dankzij de gebogen voor- en achterruiten, gemaakt van gehard glas. De chauffeur kan vol vertrouwen manoeuvreren terwijl hij de lastigste ladingen verplaatst.

“Alle Yale-trucks met hoge capaciteit zijn zodanig ontwikkeld dat ze een maximale productiviteit bieden en excelleren in intensieve, zware toepassingen. Ze zijn ideaal voor klanten die een oplossing zoeken die aan de hoge vereisten van hun bedrijf kan voldoen, terwijl ze tegelijkertijd hun cost of ownership verlagen en emissiedoelen halen”, concludeerde Chris.

Wij kunnen u helpen om de juiste oplossing te vinden

Praat met onze industrie-experts

Contact met ons opnemen