September 2021

Yale UX-serie trucks vallen in goede aarde bij hoveniersbedrijf

De laatste tijd is er wereldwijd een hernieuwde waardering voor buitenruimtes in steden en dorpen. Ze bieden een plek om te ontspannen, te sporten en te ontsnappen aan de beslommeringen van het dagelijks leven. Deze ruimtes ontstaan niet vanzelf; ze worden nauwkeurig ontworpen en goed onderhouden, zodat ze aangename toevluchtsoorden blijven. Wellicht is daar geen compleet machinepark voor materials handling voor nodig, maar de nieuwe UX-serie van Yale Europe Materials Handling komt hier uitstekend van pas.

September 2021

Yale UX-serie trucks vallen in goede aarde bij hoveniersbedrijf

Hoveniers- en tuinbouwbedrijf Ferdinand Wiese & Sohn GmbH werd zeventig jaar geleden opgericht. Het bedrijf is gevestigd in en rondom Hamburg en is expert op het gebied van nieuwe buitenruimtes bouwen, bomen snoeien en onderhoudswerkzaamheden. Het bedrijf maakt ook speeltuinen voor scholen en openbare ruimtes; nieuwe plekken waar kinderen kunnen buitenspelen in de frisse lucht. Ook bedrijven kunnen terecht bij Ferdinand Wiese & Sohn, aangezien ze tevens op maat gemaakte, aantrekkelijke recreatieruimtes realiseren voor de medewerkers.

Een idee komt tot bloei

Ferdinand Wiese & Sohn wilde de bestaande truck op hun bedrijventerrein vervangen. Het bedrijf was op zoek naar een hoogwaardige machine die goede prestatie levert, zonder overbodige functies. Ferdinand Wiese & Sohn vroeg YaleⓇ-dealer MF Gabelstapler om te helpen met het vinden van de juiste oplossing.

"We verkopen niet zomaar een apparaat aan onze klanten; we werken met ze samen om de perfecte oplossing te vinden en deze te configureren", vertelt Bendix Sperber, verkoper bij MF Gabelstapler. "We ontwerpen de oplossing samen met de klant. Het maakt niet uit of de klant één apparaat nodig heeft of een volledige vloot: iedereen is even belangrijk en ontvangt eersteklas, persoonlijke service tijdens het gehele verkoopproces."

Er werd gekeken naar de apparatuur die vervangen moest worden op het bouwterrein en naar het budget. Zowel een tweedehands truck en een Yale Veracitor VX werden voorgesteld tijdens de eerste bespreking. Tijdens een eerlijk en open gesprek werd echter duidelijk dat de Yale UX-serie de beste keuze was.

Met de werkomgeving in het achterhoofd, was

Ferdinand Wiese & Sohn uiteindelijk overtuigd van het prestatieniveau en de aantrekkelijke prijs van de Yale UX-serie. Het bedrijf dacht dat Yale in het hogere segment van de materials handling-markt opereerde, maar ontdekte via MF Gabelstapler dat Yale trucks aanbiedt in verschillende prijsklassen.

Daniel Hahn, CEO van Ferdinand Wiese & Sohn licht toe: “We zijn erg tevreden met de eenvoudige efficiëntie van de Yale GDP35UX. De Yale UX-serie is een betrouwbare allround machine die onze periodieke taken gemakkelijk aankan. De prijs was nergens anders zo goed."

Door de betaalbaarheid en de persoonlijke service van MF Gabelstapler kon Yale een eerste overeenkomst sluiten met Ferdinand Wiese & Sohn.

De Yale UX-serie wordt op het terrein gebruikt voor het laden en lossen van verschillende soorten vrachtwagens met verschillende soorten materialen. Het gaat voornamelijk om pallets met goederen, soms gaat het om grote zakken en heel af en toe om hulpstukken voor elektrische trekkers en grondverzetmachines. De Yale truck is uitgerust met een sideshift en vorkverlengers die deze grote ladingen moeiteloos kunnen transporteren.

De klant was ook zeer te spreken over het feit dat de vorken afgesteld kunnen worden op lichte of middelzware werkzaamheden, aangezien dat laatste slechts incidenteel nodig is. "We vertrouwen op de veiligheid van de gloednieuwe truck en de bijbehorende garantie, die we niet zouden hebben met een tweedehands truck", voegt Daniel Hahn toe. "Alles bij elkaar genomen sloot deze optie het beste aan bij onze behoeften."

Ferdinand Wiese & Sohn ervaart de voordelen van de Yale UX-serie bij hun verschillende projecten. Items worden efficiënt vervoerd over het terrein, zodat ze klaarstaan voor de volgende hoveniersopdracht of speeltuin.

Simpelweg effectief

De Yale UX-serie werd in 2020 geïntroduceerd en is bedoeld voor toepassingen met een lage intensiteit. Hoewel ze slechts gedurende korte perioden worden gebruikt, zijn zeer effectief en productief, zoals u gewend bent van Yale-producten. De Yale UX-serie is ook een ideaal alternatief voor een tweedehands truck.

"Voor veel van onze klanten is een nieuw apparaat met zeer aantrekkelijke functies voor de prijs van een tweedehands bijna te mooi om waar te zijn. Maar dat is precies wat de Yale UX-serie biedt. Het was de logische keuze voor veel van onze klanten, die ons benaderden omdat ze op zoek waren naar een tweedehands machine. Ferdinand Wiese & Sohn plukt de vruchten van deze investering en hun bedrijf groeit en bloeit", concludeert Bendix Sperber.