Augustus 2019

Yale toont voor het eerst robotica-oplossingen in het Verenigd Koninkrijk tijdens de IMHX

Augustus 2019

• Yale Europe Materials Handling zal op de IMHX 2019 staan, samen met de Britse distributeur Briggs Equipment.
  • Yale zal de robotica-oplossingen voor het eerst in het Verenigd Koninkrijk presenteren tijdens het intralogistieke evenement dat in Birmingham plaatsvindt van 24 tot 27 september.
  • Deskundigen uit de sector staan klaar om alternatieve energie-opties en -oplossingen te bespreken om de magazijnruimte te optimaliseren en de productiviteit te verhogen.

Yale Europe Materials Handling is van 24 tot 27 september te zien op het intralogistieke evenement IMHX 2019, samen met zijn Britse distributeur Briggs Equipment. Yale zal bij stand 19K120 een reeks oplossingen tonen voor logistieke en magazijntoepassingen.

IMHX wordt gehouden in het NEC in Birmingham en is het grootste evenement voor logistieke en supply chain-professionals in het Verenigd Koninkrijk, met tienduizenden bezoekers die naar verwachting naar de beurs zullen komen. Het evenement vindt om de drie jaar plaats en er wordt dan ook lang naar uitgekeken op de kalender van de logistieke sector.

Yale brand manager, Iain Friar, zegt: "We verheugen ons erop terug te keren naar de IMHX, voor wat weer een fascinerende beurs voor logistieke trends, producten en diensten belooft te worden. Van robotica tot smallegangentrucks, pallettrucks en alternatieve energieopties, we kijken ernaar uit om de nieuwste Yale®-oplossingen voor het verhogen van de productiviteit te delen met onze exclusieve Britse distributeur, Briggs Equipment."

Yale's roboticadebuut

Yale zal voor het eerst sinds de lancering vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk de robotische stapelaar met contragewicht tonen. Yale-robottrucks, aangedreven door Balyo technologie, bieden een kosteneffectieve oplossing voor de introductie van autonome technologie en profiteren van de voordelen van een verhoogde uptime en productiviteit, zonder de kosten die gepaard gaan met het installeren en onderhouden van een specifieke infrastructuur.

Het is niet nodig om draden in de vloer aan te brengen of reflectoren op muren te monteren: De robottrucks van Yale gebruiken de bestaande structurele functies om hun eigen kaart samen te stellen, zodat ze in real-time kunnen zoeken en navigeren. Yale biedt klanten op dit moment de keuze uit drie robottrucks, alle met dual-mode mogelijkheden, zodat ze handmatig of autonoom met een druk op de knop kunnen werken.

Oplossingen met alternatieve energiebronnen

Alternatieve energieoplossingen zijn een snel groeiend aspect van de materials handling-industrie en Yale zal op IMHX een lithium-ion aangedreven versie van de met prijzen bekroonde MP20-meelooppallettruck presenteren. De MP20-meelooppallettruck wordt ook uitgerust met een disselkop met precisiecontrole die meer controle biedt voor klanten die in drukke ruimtes werken zonder dat dit ten koste gaat van de ergonomie.

Deskundigen uit de sector staan klaar om de uitdagingen en voordelen van individuele energieoplossingen te bespreken en bezoekers te helpen bij het ontdekken van de meest geschikte energiebronnen voor hun bedrijf.

Maximaliseren van de ruimte

Bezoekers met zeer smalle gangpaden hoeven niet verder te zoeken dan de Yale MTC15 Very Narrow Aisle (VNA)-heftruck. Met de VNA-trucks van Yale, die tot 17 m kunnen heffen, kunnen magazijnmanagers hun opslagdichtheid verhogen en ervoor zorgen dat alle beschikbare bruikbare ruimte maximaal wordt benut.

Vanuit de verhoogde positie heeft de chauffeur op elk moment uitstekend zicht op de pallet en kan er gepickt worden wanneer dat nodig is. De functie voor de verhouding tussen snelheid en gewicht berekent de hoogst mogelijke snelheid voor de heftruck op basis van de hoogte van de cabine en het gewicht van de lading.

Voldoet aan elke logistieke behoefte

De industrie-experts van Yale nemen de tijd om de pijnpunten van de logistiek en opslagactiviteiten te begrijpen, zodat ze op maat gemaakte oplossingen kunnen ontwikkelen om de specifieke uitdagingen in de sector het hoofd te bieden. Door nauwe samenwerking met de dealers te ontwikkelen kan Yale de ideale oplossing bieden voor hun toepassing, gekoppeld aan de ondersteuning van een deskundige en ervaren dealer.

Iain Friar concludeerde: "We kijken ernaar uit om in september nieuwe en bestaande klanten te verwelkomen bij de Yale-stand. Zowel Yale als Briggs Equipment UK zijn er trots op dat ze de sectoren van hun klanten door en door begrijpen. We willen graag laten zien hoe onze gecombineerde expertise de toepassingen kan helpen om hun productiviteit te maximaliseren zonder afbreuk te doen aan de ergonomie of de totale eigendomskosten"