Betrouwbare producten en aandacht voor specifieke behoeften: Yale-productpartnerschap met Gruppo Grendi

• Gruppo Grendi biedt. met een erfgoed van 190 jaar, een breed scala aan oplossingen voor de logistieke sector.
  • Unicar-Yale-dealer Manitech leverde 21 trucks voor het Gruppo Grendi-magazijn in Cagliari, van vorkheftrucks tot orderverzamelaars.
  • Betrouwbaarheid en constante ondersteuning waren de belangrijkste factoren die het partnerschap tussen Gruppo Grendi en Manitech hebben gewaarborgd.

N - 112 Web ImageIn de afgelopen 190 jaar hebben zes generaties van pioniers het familiebedrijf Gruppo Grendi naar hun voortdurende succes geleid. Het bedrijf is in 1828 begonnen als expediteur en heeft zich verder ontwikkeld tot een bedrijf van vervoerders, reders en terminalexploitanten. Het heeft zich in twee eeuwen getransformeerd tot een marktleider in de transportsector, door altijd voorop te blijven lopen met de nieuwste trends op het gebied van transport en technologie.

Gruppo Grendi heeft een breed scala aan diensten ontwikkeld door betrouwbare leveranciers te selecteren die hun dagelijkse activiteiten ondersteunen. En precies vanwege die behoefte aan betrouwbaarheid is Yale geselecteerd om oplossingen te bieden voor het verbeteren van de efficiëntie van hun magazijn, gevestigd in Porto Canale, Cagliari. Deze innovatieve opslagruimte op Sardinië, geopend in 2013, is gevestigd in het achterste havengebied en is daarmee een van de eerste bedrijven met een magazijn in de buurt van de haven.

Op maat gemaakte, betrouwbare oplossingen

Betrouwbaarheid en degelijkheid zijn de belangrijkste factoren die de samenwerking tussen Gruppo Grendi en Manitech, de exclusieve dealer voor Sardinië, hebben gewaarborgd. Manitech heeft hun klant een vloot van 21 Yale-producten geleverd, van vorkheftrucks tot orderverzamelaars, door middel van een langlopende huurovereenkomst. Langetermijnverhuur biedt flexibiliteit voor de keuze aan apparatuur en is een op maat gemaakte oplossing voor Gruppo Grendi.

In combinatie met de ondersteuning en suggesties van Manitech heeft de Gruppo Grendi aan de seizoensgebonden piekproductie kunnen voldoen en tegelijkertijd de omvang van de vloot geoptimaliseerd voor hun dagelijkse behoeften. "De oplossingen van Yale voldoen aan onze behoeften voor een vloot die 24 uur per dag en 7 dagen per week werkt, met een lange batterijduur voor toepassingen zoals de opslag in rekken en het laden van containers", legt Emanuele Demetrino, Gruppo Grendi Warehouse Manager, uit.

"Gruppo Grendi is in Sardinië de onbetwiste leider voor de logistiek- en transportsector", zegt Luca Pibiri, Sales en Marketing Manager van Manitech. "We hebben een breed scala aan elektrische trucks van Yale voorgesteld, zoals reachtrucks die rondom zicht en flexibiliteit bieden, horizontale en verticale orderverzamelaars die zijn ontworpen om sneller en nauwkeuriger materialen te kunnen verzamelen en platformpallettrucks die de productiviteit bij horizontaal transport en het laden en lossen van voertuigen optimaliseren. Het is een enorm succes geweest".

Rekken vullen, orders picken en laden: de oplossingen van Yale zijn het antwoord

Voor de volledig elektrische vloot heeft Gruppo Grendi gekozen voor de elektrische vorkheftrucks uit de ERP16 VT-serie die bij uitstek geschikt zijn voor het verzamelen van pallets en het laden van containers. De driewielige elektrische vorkheftruck uit de VT-serie van Yale combineert hoge prestaties en energie-efficiëntie in een zeer ergonomisch geavanceerde oplossing voor middelzware tot zware toepassingen, zoals magazijnruimtes. Dankzij een ontwerp dat de chauffeur de mogelijkheid biedt om in krappe ruimtes te manoeuvreren en een zeer comfortabel werkcompartiment, vermindert deze heftruck de belasting van de rug en minimaliseert het de vermoeidheid tijdens de dienst.

Voor picken op het tweede en derde niveau tot ongeveer 5 meter koos Gruppo Grendi voor Yale MO10E orderpickers om de uitvoering van klantenorders in korte tijd mogelijk te maken.

Uit dezelfde serie heeft Gruppo Grendi de Yale MO 25 orderverzameltrucks op laag niveau geselecteerd voor picken op het eerste en tweede niveau in de verschillende magazijngangen. De MO-serie is verkrijgbaar met een vast platform of een hefplatform met een onafhankelijke vorkheffing en omvat ook een schaarliftoptie voor het verzamelen op de grond en af en toe op het tweede niveau. Deze serie orderverzamelheftrucks is ideaal voor cross-docking en load-shuttling, maar ook voor het verzamelen van orders in drukke magazijnen met een hoge doorvoer en horizontaal transport over korte en lange afstanden.

De MP18-20 elektrische meelooppallettruck werkt zelfs in krappe ruimtes moeiteloos en efficiënt en is ontworpen rond de behoeften van de chauffeur en biedt bovendien een intelligente ergonomie en uitstekende wendbaarheid. Elk onderdeel van de MP-serie is ontworpen voor uitzonderlijke betrouwbaarheid. Ideaal voor lichte, middelzware en zware ladingen die de Gruppo Grendi dagelijks moet verwerken. De MP-serie is tot 11 % productiever bij het lossen en verbruikt tot 7 % minder energie, getest met vergelijkbare heftrucks van de concurrentie.

Gruppo Grendi heeft de MP20X platformpallettrucks met zitplaats geselecteerd voor hun middelzware tot zware toepassingen. De platformpallettruck met zitplaats is ideaal voor hun crossdocking en het laden van voertuigen

Als aanvulling op de vloot van Yale-producten werden de reachtrucks uit de MR14-serie geselecteerd voor het vullen van rekken en orderverzameltoepassingen in het magazijn op Sardinië. Dankzij de robuuste, zwaar uitgevoerde mast kunnen ladingen stabiel worden verwerkt en de serie heeft een hoge restcapaciteit voor sneller wegzetten en ophalen.

Het bedrijf heeft geprofiteerd van een hogere productiviteit en een groter rendement op de investering in de materials handling-vloot. "We zijn volledig tevreden met onze beslissing om voor Yale-oplossingen te kiezen", aldus Emanuele. "Onze Yale-dealer, Manitech, begreep onze specifieke behoeften en bood de beste oplossingen voor ons bedrijf. De betrouwbaarheid van het merk Yale, met even betrouwbare heftrucks, werd versterkt door de constante service en aandacht voor ons als klant. Met onze Yale-trucks hebben we onze onderhoudskosten kunnen verlagen, wat heeft geresulteerd in tijdbesparing en een algehele verhoging van de productiviteit", concludeert Emanuele.