De klant centraal stellen: hoe Yale oplossingen op maat ontwikkelt

• Yale Europe Materials Handling is er trots op dat klanten centraal staan bij een op maat gemaakte oplossing voor hun individuele toepassingen.
  • Yale industry-experts gebruiken de New Product Blueprinting-methodologie als een proces om hen te helpen de toepassing van een klant te begrijpen en uitdagingen te definiëren.
  • Een Discovery Interview bestaande uit vijf fasen met de belangrijkste belanghebbenden van de klant zorgen voor een traject waarin de ideale oplossing wordt gevonden die aan de behoeften voldoet.

H106 - Yale Tailored Solutions‘People. Products. Productivity’. Voor Yale Europe Materials Handling is deze filosofie een integraal onderdeel van de manier waarop het bedrijf zaken doet. In plaats van een one-size-fits-all aanpak, is Yale er trots op dat klanten op maat gemaakte oplossingen aangeboden krijgen die aan hun individuele behoeften voldoen en die helpen om hun efficiëntie en productiviteit te verbeteren. Om de ideale staat voor een nieuwe prospect te krijgen, gebruiken de Yale industry-experts de New Product Blueprinting-methodologie om uitdagingen voor klanten aan het licht te brengen en hen te begeleiden naar de beste oplossing.

Yale is van mening dat inzicht in de industrie van klanten de experts helpt bij het zoeken naar effectieve strategieën en producten voor de werkzaamheden. Dit is een belangrijk onderdeel van het New Product Blueprinting-proces, omdat Yale industry-experts de verhalen van de klant kunnen combineren met hun eigen kennis van de specifieke industrie om zo een reeks Yale-producten voor materials handling te adviseren om de werkzaamheden te verbeteren.

Diepgaand inzicht in de sector

"Aan het begin van het New Product Blueprinting-proces is het belangrijk om de uitdagingen van de klant te begrijpen en hoe de toekomst van hun bedrijf eruit ziet voordat we beginnen met het bespreken van welke YaleⓇ-producten hen zouden kunnen helpen", legt Robert O’Donoghue, Solutions Director, EMEA, uit. "Onze Solutions-afdeling richt zich op een diepgaand begrip van de toepassingen van elke sector en op het optimaliseren van de behoeften van de klant.”

Yale segmenteert de markt in tien verschillende sectoren: voeding, drank, chemie, auto-industrie, papier, hout, logistiek, detailhandel, metaal en bouw.

"Deze tien industrieën vormen ongeveer 90 % van de materials handling-markt. Onze rol als Industry Managers is om onze kennis van de toepassingen te gebruiken en de klant in het middelpunt te plaatsen, om ervoor te zorgen dat we producten en oplossingen ontwikkelen die de toepassing of de sector daadwerkelijk nodig heeft", aldus Richard.

Op ontdekkingsreis

"New Product Blueprinting" is een gestructureerd open proces. We luisteren naar verschillende belanghebbenden binnen een bedrijf om een totaalbeeld te krijgen van hun werkzaamheden, waardoor we manieren kunnen ontwikkelen om te helpen bij het verbeteren van hun procedures", voegt Richard eraan toe.

Dit gebeurt in een Discovery Interview, waarbij de klant de mogelijkheid krijgt om de successen, maar ook de operationele problemen van het bedrijf te analyseren. Het Discovery Interview, oorspronkelijk ontwikkeld door het AIM-instituut, bestaat uit vijf belangrijke fasen en vergt vaak slechts een paar uur investering om de basis te leggen voor een materials handling-oplossing.

"Vier tot vijf verschillende belangrijke belanghebbenden van de klant wonen het Discovery Interview met Yale industry-experts bij. Het is een echt transparant proces, dat ervoor zorgt dat alle partijen elk aandachtsgebied begrijpen. Tijdens de vergadering wordt alles op het scherm geprojecteerd, zodat iedereen kan zien wat er wordt genoteerd en er correcties kunnen worden aangebracht om misverstanden te voorkomen", legt Richard uit.

Een stapsgewijs proces naar succes

De eerste fase van het interview staat bekend als de huidige staat. Naast het direct horen van de klant, zijn er vaak ook Yale industry-experts ter plaatse aanwezig die de werkomgeving in kaart brengen.

"We richten ons op de toepassing van de klant en vragen de belanghebbenden om te beschrijven hoe de werkzaamheden verlopen. Hierna gaan we naar de volgende fase om de uitdagingen bloot te leggen. Er worden vragen gesteld, zoals 'wat levert de klant problemen op en waar liggen ze wakker van?' Zelfs aan de hand van een kleine terloops gemaakte opmerking zullen we proberen om het specifieker te maken, en echt dieper te graven in wat het echte probleem kan zijn. Dit kan iets zijn waar de verschillende belanghebbenden zich niet van bewust zijn, of waar ze het mogelijk zelfs niet mee eens zijn. De discussie hoeft niet alleen betrekking te hebben op material handling-processen, maar moet zich richten op wat op dat moment voor de klant belangrijk is", aldus Richard.

Het definiëren van de ideale oplossing

In de derde fase van het Discovery Interview wordt gekeken naar de ideale staat. "Hierin gaan we praten over hoe de utopie eruit zou zien voor de belanghebbenden, en wat het kan bereiken voor hun bedrijf. Er zijn geen slechte ideeën, en we proberen creatief te zijn, maar we komen altijd terug op de vraag – waarom zou dat een verschil maken voor u?"

"Getriggerde ideeën is de vierde stap van het interview dat zich richt op specifieke gebieden en processen binnen de werkzaamheden om er zeker van te zijn dat we geen enkel punt over het hoofd hebben gezien. We stellen onszelf vragen als 'kunnen sommige dingen sneller of efficiënter?'.

Het combineren van de bevindingen

De laatste fase is topkeuzes. "Dit gaat over dat de klant toespitst waar ze willen dat Yale zich op concentreert. Dit is echt belangrijk omdat de belanghebbenden de belangrijkste uitdagingen en de ideale staat beoordelen die de sessie aan het licht hebben gebracht en ze ons kunnen informeren over de belangrijkste dingen die ze willen dat we gedetailleerder onderzoeken", legt Richard uit.

Zodra het Discovery Interview is afgesloten, geven de Yale-experts de informatie door aan de technische afdeling van Yale. Binnen een maand na het interview wordt een aanbevelingsrapport naar de klant gestuurd met suggesties voor best practices op korte, middellange en lange termijn. De Yale industry-experts bezoeken de klant weer met concepten voor de specifieke oplossing.

Richard concludeerde: "Discovery Interviews zijn een geweldige kans voor klanten om na te denken over hun eigen bedrijf, iets waar veel bedrijven geen tijd voor hebben. Je brengt de inkoopmanager, de logistiek manager, HR, enz. samen. Elkaars wensen en behoeften van dichtbij bekijken kan verrassend informatief zijn. Niet iedereen binnen een bedrijf staat voor dezelfde uitdagingen als zijn of haar collega's, en de samenwerking vanuit het hele bedrijf kan een oplossing op maat creëren waar iedereen van profiteert."

Als u denkt dat Yale waarde kan toevoegen aan uw bedrijf of organisatie, en u wilt een Discovery Interview houden, ga dan naar www.yale.com.

EINDE

Opmerkingen voor redacteuren:

Persbericht uitgegeven namens Yale door Sine Qua Non International, Ltd (SQN).

Neem voor meer informatie contact op met:
E-mail: Yale@sqn.agency
Tel: +44 (0)1491 845 420
SQN | Chiltern House | 45 Station Road | Henley-on-Thames | RG9 1AT | VK

Yale Europe Materials Handling

Yale Europe Materials Handling is een handelsnaam van Hyster-Yale UK Limited, onderdeel van Hyster-Yale Group, Inc., een volledige dochteronderneming van Hyster-Yale Materials Handling, Inc. (NYSE:HY).Hyster-Yale Materials Handling, Inc. en haar dochterondernemingen, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Cleveland, Ohio, bieden wereldwijd werk aan ongeveer 7900 mensen.

YALE, het vorkheftruckpictogram, VERACITOR, het Yale ECO-logo, PEOPLE. PRODUCTS PRODUCTIVITY, PREMIER, UNISOURCE, HI-VIS, CSS, MATERIALS HANDLING CENTRAL en MATERIAL HANDLING CENTRAL zijn handelsmerken, dienstmerken of geregistreerde handelsmerken in de Verenigde Staten en bepaalde andere rechtsgebieden. Het vorkheftruckpictogram en het Yale ECO-logo worden ook door copyright beschermd.

Neem voor meer informatie over het volledige assortiment materials handling-apparatuur van Yale contact op met: Yale Europe Materials Handling | Centennial House | Building 4.5 | Frimley Business Park | Frimley | Surrey | GU16 7SG | VK | Tel: +44 (0) 1276 538520

Volg Yale online: YouTube, Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn