Stil en precies: nieuwe Yale-oplossingen voor pallettrucks

Pedestrian Pallet Truck - Content ImageYale Europe Materials Handling presenteert met trots twee nieuwe opties voor de reeks elektrische meelooppallettrucks. Dankzij de nieuwe precisieregeling van de disselkop en de opties voor geluidsonderdrukking kunnen de heftrucks worden gebruikt in een breder scala van toepassingen, met name in de voedings-en drankensector en de detailhandel.

"Onze meelooppallettrucks voor laag heffen hebben een bewezen staat van dienst in het maximaliseren van de productiviteit in beperkte en overbelaste gebieden", zegt Monica Radavelli, Warehouse Product Manager bij Yale®. "We hebben met onze klanten samengewerkt om twee nieuwe oplossingen op de markt te brengen waarmee ze nog efficiënter kunnen werken in toepassingen met beperkte ruimte of waar fluisterstille manoeuvresessentieel zijn."

Het geluid beperkt houden

Om de kosten te verlagen, het brandstofverbruik te verminderen en de reistijd te verkorten, is er een sterke business case voor het plannen van leveringen buiten de normale kantooruren. Het nadeel van deze trendis de mogelijk verhoogde geluidsoverlast en overlast voor omwonenden. Met Yale-geluidsonderdrukkingstechnologie kunnen klanten erop vertrouwen dat hun Yale-apparatuur een stille oplossing is voor gebruik buiten kantooruren.

"We hebben onze standaard MP16-18-serie meelooppallettrucks aangepast om het geluid tijdens het gebruik ervan te minimaliseren", aldus Monica. "Klanten die in geluidgevoelige omgevingen werken of 24 uur per dag goederen aan winkels leveren, kunnen erop vertrouwen dat de Yale-oplossing hen in staat stelt om tot in de vroege ochtend door te werken."

De PIEK-gecertificeerde MP16-18 met optionele geluidsonderdrukking is ontworpen om te werken met minder dan 60dB(A) aan geluidsproductie om te voldoen aan de geluidsgrens die is vastgesteld voor leveringen buiten kantooruren in bepaalde gebieden. Het open celschuim vermindert de geluidsontwikkeling buiten het motorcompartiment en er is een klem aangebracht die het bewegen van de batterij voorkomt. De staal-op-staal contactpunten zijn verwijderden de zachtere aandrijfband zorgt voor een stillere werking.

Isolatie van de hydraulische pomp en een drievoudige roller zorgen er ook voor dat de MP16-18 met optie voor geluidsonderdrukking efficiënt kan blijven werken zonder de buren te storen.

Geen compromis in beperkte ruimtes

Voor klanten die in overbelaste ruimtes moeten werken, biedt de MP16-22 nu de optie van een precisieregeling voor de disselkop, waardoor de manoeuvreerbaarheid verder wordt verbeterd zonder afbreuk te doen aan de ergonomische kern van Yale.

"De disselkop met precisieregeling is perfect voor toepassingen in kleine, drukke ruimtes en de compacte indeling biedt de chauffeur meer controle", aldus Monica.

Ideaal voor chauffeurs die in smalle winkelpaden of in opleggers werken, de precisieregeling van de disselkop is ontworpen om rechtop te worden gebruikt, waardoor de benodigde ruimte voor het bedienen van de truck wordt verminderd. Omdat de chauffeur de hendel niet op en neer hoeft te bewegen, is de heftruck geschikt voor pickingtoepassingen in gangen en smalle ruimtes.

De extra tractiecontrole, evenals de hef-en daalknoppen, bevinden zich op een uitstekende plek op de hendel, zodat de chauffeur de volledige functies van de heftruck kan uitvoeren. De handen van de chauffeur zijn hierbij ergonomisch geplaatst en worden beschermd door de hendel. De precisieregeling van de disselkop behoudt het stuurgemak van de MP16-22-serie en stelt de chauffeur in staat dichterbij de heftruck te staan voor beter zicht. Als de chauffeur de heftruck van zich weg moet verplaatsen terwijl de operator zich in de beperkte ruimte bevindt, dan kan dit met de rode achteruitknop die handig op de voorkant van de hendel is geplaatst.

De tractieschakelaar heeft een comfortabele flexibele werking met variabele tractie-invoer in beide richtingen. De gashendels maken meerdere handposities mogelijk met proportionele snelheidsregeling in beide richtingen.

"De nieuwe oplossingen voor onze reeks elektrische meelooppallettrucks zijn voordelig voor toepassingen waarvoor stille of precieze bewegingen nodig zijn", aldus Monica. "We zijn erg blij dat het nu nog eenvoudiger is voor onze klanten om de juiste Yale-oplossing te vinden die aan hun logistieke behoeften voldoet."

Ga voor meer informatie over het volledige aanbod vanmachines voor materials handling van Yale naar www.yale.com.