Yale breidt reachtruckserie uit met modellen met kantelbare mast

Tilting Mast Reach Truck - Content ImageNa de lancering van de bekroonde MR14-25-reachtruck, kondigt Yale Europe Materials Handling met trots een uitbreiding van het assortiment aan met de introductie van drie modellen met kantelbare mast: de MR10E, MR12E en MR14E.

Dankzij de kantelbare mast ishet nieuwe reeks reachtrucks bijzonder geschikt voor lichte toepassingen op lage hoogte, maar ook voor toepassingen waarbij ruimte belangrijk is.

"We zijn erg blij dat we ons gerespecteerde assortiment reachtrucks kunnen uitbreiden met de introductie van drie nieuwe modellen met kantelbare mast", zegt Monica Radavelli, Warehouse Product Manager bij Yale. "Met productiviteit, ergonomie, lage bedrijfskosten, betrouwbaarheid en onderhoudsgemak als de belangrijkste elementen die onze reachtrucks al definiëren,kunnen we onze klanten een verdere oplossing bieden voor hun behoeften op het gebied van materials handling."

De betaalbare lichte truck

Ideaal voor gebruikers van kleinere vloten, de reachtruck met kantelbare mast is een kostenefficiënte oplossing voorklanten die in smalle gangpaden werken, omdat dankzij het smalle chassis twee heftrucks elkaar kunnen passeren in de smalle gangpaden. Hoewel de inzet niet beperkt is tot de detailhandel, komt de nieuwe reeks heftrucks goed tot z'n recht in magazijnen of kleinere winkels waar de ladingen lichter zijn en de heftruck af en toe moet worden gebruikt.

Hoewel de nieuwe modellen veel functies gemeen hebben met de bestaande Yale® MR-serie, is het vooral de voorkant van de heftruck met kantelbare mast die anders is bij de nieuwe modellen. De 3-traps Full Free Lift-mast maakt gebruik van C+J+J-kanaalprofielen met verschillende afmetingen en stijfheid voor de beste verhouding tussen stijfheid en gewicht, en biedt daardoor een stijve mast.

De kantelmast helpt bij het manoeuvreren in krappe ruimtes en creëert meer ruimte tijdens het rijden met tegemoetkomend verkeer. Ook het zicht van de gebruiker wordt geoptimaliseerd door de kantelbare mast omdat de chauffeur de lading gemakkelijker kan zien, waardoor het risico op schade bij het plaatsen of verwijderen van items uit de stellingen wordt verminderd.

Het zicht en bescherming van de chauffeur worden ook in overweging genomen door de beschermkappen. De MR14E-heftruck heeft een licht gebogen staander terwijl de MR10E- en MR12E- modellen rechte pilaren hebben; beide opties bieden robuustheid. De balken bovenop de beschermkap zijn zo gebogen dat het zicht op hogere stapels niet wordt belemmerd.

Een kanteling in bewezen technologieën

De nieuwe reachtruck met kantelbare mast is volledig uitgerust met de Yale-focus op ergonomie en chauffeurscomfort met veel functies van het bestaande MR14-25- assortiment.

Een van de belangrijkste overeenkomsten is het chassis en het chauffeurscompartiment. De chauffeurscompartimenten en het chassis van de MR10E en MR12E zijn gebaseerd op het 'smalle chassis’ van de MR16, terwijl de MR14E is gebaseerd op de MR14. Dit betekent dat de chauffeur dezelfde hoge mate aanergonomie krijgt als van de beproefde reachtruckserie, met als bijkomend voordeel dat het de productiviteit van de chauffeur helpt te verbeteren.

Hydraulische bediening en verstelbare armsteun voor volledige ondersteuning van de chauffeur, groot vloeroppervlak en pedaalruimtes voor gemakkelijker in-en uitstappen en een optionele joystick voor een eenvoudige, intuïtieve bediening zijn allemaal overgenomen van de bestaande MR-serie. Een Grammer-stoel met volledige vering verhoogt het chauffeurscomfort en ook is er de mogelijkheid om een MSG65-stoel te plaatsen met een hogere rugleuning, hoofdsteun en verwarming.

"Voor klanten bij wie de breedte en de hoogte van het gangpad beperkt zijn, is de reachtruck met kantelbare mast een nieuwe, kostenefficiënte oplossing die is gebouwd op bewezen Yale-filosofieën en -technologieën", aldus Monica. "We wilden onze reeks reachtrucks uitbreiden door een heftruck te ontwerpen die voldeed aan specifieke toepassingsvereisten, met hoge prestaties en lage bedrijfskosten. Met de nieuwe reachtrucks met kantelbare mast hebben we het gevoel dat we dat volledig hebben bereikt en met trots delen we het nu met onze dealers en klanten tijdens het evenement 'This is Yale'."

Ga voor meer informatie over het volledige aanbod van machinesvoor materials handling van Yale naar www.yale.com.