Yale-dealers versterken verhuurvloten met heftrucks met de hoogste capaciteit tot nu toe

• Helmut Reiter and Ziegler Gabelstapler are amongst the first dealers to take delivery of the Yale GDP160EC12.
  • De GDP160EC12 kan 16 ton optillen bij een lastzwaartepunt van 1200 mm en is ontworpen voor gebruik met zware voorzetapparaten.
  • Dankzij de uitbreiding van de opties voor kortetermijnverhuur van beide dealers genieten lokale klanten van een nog grotere keuze.

Yale dealers boost rental fleets-page-imageYale®-dealers Helmut Reiter en Ziegler Gabelstapler hebben onlangs hun verhuurvloot uitgebreid met de Yale-heftruck met de grootste capaciteit tot nu toe. Helmut Reiter, dat actief is in Essen en Ziegler Gabelstapler in Augsburg behoren tot de eerste dealers die de Yale GDP160EC12 geleverd krijgen.

De GDP160EC12 bouwt voort op de gevestigde 13-16 tons Yale EC-serie en kan 16 ton optillen bij een lastzwaartepunt van 1200 mm, waardoor lastige ladingen en ladingen met onhandige afmetingen efficiënter kunnen worden vervoerd. De EC-serie is ontworpen met het oog op intensieve werkcycli, multi-load handling en gebruik met zware voorzetapparaten. Deze truck is bijzonder geschikt voor toepassingen op het gebied van hout, staal, bakstenen en blokken en voorgespannen beton.

Het zicht van de chauffeur is belangrijk voor een veilige en effectieve bediening. De GDP160EC12 profiteert van de nieuwste updates met betrekking tot het zicht voor de chauffeur, waaronder een grote gebogen voorruit en een brede achterruit die de ergonomie voor de chauffeur optimaliseren. Terwijl de robuuste maststructuur, de sideshift voor zwaar gebruik en de functie voor vorkpositionering maximale controle en stabiliteit bieden tijdens het optillen en verplaatsen van volumineuze materialen.

"Stoffige, vuile omgevingen zijn schering en inslag in de staal-, bouw-en houtindustrie. Van de superieure koeleigenschappen totde uitstekende wendbaarheid, elk element van de GDP160EC12 is zorgvuldig afgestemd om ervoor te zorgen dat de truck zelfs tijdens de meest uitdagende werkzaamheden maximale betrouwbaarheid biedt", aldus Oliver Hoffmann, Big Truck Territory Manager bij Yale.

De uitbreiding van de opties voor kortetermijnverhuur van beide dealers geeft de lokale klanten nog meer keuze: de verhuurvloot van Ziegler Gabelstapler gaat naar meer dan 300 eenheden en de vloot van Helmut Reiter beschikt nu over meer dan 1500 eenheden. Dankzij Yale Rental kunnen bedrijven profiteren van een responsieve, klantgerichte service van ervaren dealers terwijl ze toegang hebben tot de nieuwste producten wanneer ze deze nodig hebben, al is het maar voor een dag.

"Yale-dealers begrijpen dat apparatuur leasen of kopen niet altijd een praktische optie is voor werkzaamheden en plotselinge pieken in de werklast, seizoensgebonden stijgingen van de vraag, onvoorziene technische problemen of zeer specifieke verzoeken, waardoor klanten vaak behoefte hebben aan huuroplossingen op korte termijn. Het dealernetwerk van Yale biedt consequent een breed assortiment van hoogwaardige en betrouwbare materials handling-oplossingen aan om werkzaamheden flexibel en productief te houden", voegt Oliver toe.

Meneer Jürgen Ziegler van Ziegler Gabelstapler is heel tevreden over de toevoeging van de GDP160EC12 aan hun verhuurvloot: "We zijn blij dat we de heftruck met de grootste capaciteit in het Yale-gamma geleverd kunnen krijgen. Met zijn eersteklas ergonomie, uitstekend zicht voor de chauffeur en veelzijdige opties voor voorzetapparaten zijn we er zeker van dat onze klanten tevreden zullen zijn dat deze truck deel uitmaakt van onze verhuurvloot."

Robert Reiter van Helmut Reiter deelde het enthousiasme van meneer Ziegler over de levering van de nieuwe truck, maar benadrukte ook de waarde van de samenwerking met Yale: "Van begin tot eind hebben we een zeer open communicatie gehad met vertegenwoordigers van Yale over de GDP160EC12, van de voordelen van de truck tot de logistiek van de levering. Het was een genoegen om met hen samen te werken. We zijn trots op het feit dat we deel uitmaken van het grote en succesvolle dealernetwerk van Yale en we kijken ernaar uit om onze klanten te helpen bij het vinden van de juiste truck voor hun toepassing".