Yale onthult heftruck met de hoogste capaciteit tot nu toe

16T @ 12 - Content ImageAls toevoeging op het al diverse portfolio aan heftrucks, onthulde Yale Europe Materials Handling de heftruck met de hoogste capaciteit tot nu toe, de GDP160EC12, aan klanten, dealers en journalisten tijdens het exclusieve 'This is Yale' evenement dat op 19 en 20 september in Duitsland werd gehouden.

Het nieuwe model van de Yale® EC-serie kan 16 ton optillen bij een lastzwaartepunt van 1200 mm, waardoor lastige ladingen en ladingen met onhandige afmetingen efficiënter kunnen worden vervoerd. De nieuwe heftruck met hoge capaciteit transporteert Yale naar een nieuw scala aan handlingtoepassingen waarbij een langer lastzwaartepunt vereist is.

"Yale is er erg trots om de GDP160EC12 toe te kunnen voegen aan haar groeiend reeks materials handling-apparatuur", zegt David Reeve, Wood Industry Manager bij Yale. "Op basis van feedback van klanten en dealers is elk ontwerpelement van deze heftruck zorgvuldig overwogen om te zorgen voor maximale betrouwbaarheid bij de meest veeleisende toepassingen. Dankzij de capaciteit van de heftruck kan hij uitstekende prestaties leveren bij het hanteren van hout, staal, beton en andere zware ladingen."

Ontworpen om te werken in een uiteenlopende reeks sectoren en toepassingen, koos Yale ervoor om de houtverwerkingsmogelijkheden van de heftruck te demonstreren tijdens de eerste openbare presentatie tijdens This is Yale in september. De industriedeskundigen van Yale benadrukten de superieure koelingseigenschappen, de ergonomie voor de chauffeur, de uitstekende manoeuvreerbaarheid en het onderhoudsgemak, als een aantal van de belangrijkste kenmerken die de basis vormen voor het vermogen om bestand te zijn tegen de zware bedrijfsomstandigheden in de houtindustrie.

Werken met geoptimaliseerd zicht

Gebaseerd op de gevestigde 8-16 tons Yale EC-serie, bouwt de GDP160EC12 voort op de kernkenmerken die deze heftrucks zo robuust maken in de zwaarste toepassingen. De GDP160EC12 profiteert van de nieuwste updates voor het zicht van de chauffeurs en een groter aantal nieuwe vorkenborden die onlangs voor de serie zijn aangekondigd.

De plaatsing van de hefmechanismen is geoptimaliseerd waardoor de zichtlijn van de chauffeur tussen de mastkanalen wordt verbeterd. De positie van de kanalen en dwarsverbanden is ook geoptimaliseerd, waardoor er meer ruimte tussen de kanalen is om het zicht van de chauffeur verder te ondersteunen.

Dankzij het smalle profiel van de vooras kan de afstand tot het lastzwaartepunt worden verbeterd, waardoor het vorkenbord zo dicht mogelijk bij de aandrijfwielen kan worden gemonteerd. Dit heeft ruimte gecreëerd voor een heavy-duty mast terwijl een toename van de afstand tot de lading wordt vermeden.

Een grote gebogen voorruit, deur en brede achterruiten en een optionele achteruitkijkcamera dragen allemaal verder bij aan het optimaliseren van de ergonomie voor de chauffeur. Bij het heffen van zware en onhandige ladingen, zoals hout, is het uitstekende zicht dat wordt geboden door de GDP160EC12 van het grootste belang voor een efficiënte werking.

Aanpassing van het vorkenbord

De nieuwste versie van de Yale EC-serie wordt geleverd met 2440 mm integrale vorken voor een geoptimaliseerde capaciteit en zichtbaarheid als standaard en er is een uitgebreid assortiment vorkenborden van het pin-of haaktypen verkrijgbaar, zodat de heftruck kan worden aangepast aan de behoeftenvan specifieke toepassingen.

“Yale vorkenborden van het pintype leveren een maximale capaciteit met een maximale sideshift verkrijgbaar in elke vorkpositie op apron-style vorkenborden. De dubbele functie sideshift en vorkpositionering (DFSSFP) met ophangingen van het haaktype is ideaal voor toepassingen waarbij een snelle en eenvoudige uitwisseling tussen vorken en hulpstukken vereist is”, voegt David eraan toe.

"De GDP160EC12 is zowel duurzaam als veelzijdig, waardoor het een uitstekende uitbreiding is van de Yale-heftruckreeks met hoge capaciteit. Het laadcentrum van 1200 mm, de vorkenborden en het geoptimaliseerde zicht voor de chauffeur leveren het bewijs van de ergonomische waarden die zichtbaar zijn binnen de hele reeks apparatuur van Yale", concludeert David.

Ga voor meer informatie over het volledige aanbod van machines voor materials handling van Yale naar www.yale.com.