Goed zicht: Yale optimaliseert het zicht op heftrucks met een hoge capaciteit

High Capacity Trucks - Content ImageYale Europe Materials Handling heeft een reeks updates aangekondigd voor zijn 8-16 ton heftrucks, ontworpen om een optimaal zicht, grotere capaciteit en duurzaamheid te bieden, zelfs bij de meest intensieve toepassingen.

De nieuwe heftrucks met hoge capaciteit bieden tweetrapsmasten met vorkenborden van het pin-of haaktype en opties voor lastbeschermrekken voor verschillende toepassingen en ze zijn bijzonder geschikt voor hout en houtproducten, het vastzetten van lading en zware lading, metaalvoorraden, voorgespannen beton, baksteen en blokken en zware productie. Elmer Dammers, Yale Global Product Manager voor Big Trucks, zegt: "Bij Yale nemen we de tijd om met onze klanten te praten om te begrijpen hoe we onze producten kunnen verbeteren om hen te helpenhun doelen te bereiken. We hebben onze GDP80-120DC-en GDP130-160EC-trucks geüpdatet om de productiviteit en flexibiliteit bij zware toepassingen te helpen verbeteren."

Verbeterd zicht voor de chauffeur

De liftkettingen op de hoogwaardig ontworpen nieuwemasten zijn verplaatst naar de buitenkant van de mast, waardoor de zichtlijnen tussen de mastkanalen voor de chauffeur verhoogd worden. De positie van de kanalen en dwarsverbanden is ook geoptimaliseerd, waardoor er meer ruimte tussen de kanalen is om hetzicht van de chauffeur verder te ondersteunen.

Dankzij een open vorkenbord voor de 10-16 ton heftruckmodellen wordt er meer ruimte geboden tussen de boven-en onderkant, en kunnen de chauffeurs door en over het vorkenbord kijken.

"Dankzij de updates aan de mast kan de chauffeur zelfverzekerd en precies manoeuvreren bij het afhandelen van ladingen. De verplaatste kettingen en het open vorkenbord stellen de bestuurder in staat om zowel door als over het vorkenbord te kijken, zodat ze een goed zicht op de vorken en de lading hebben", legt Elmer uit.

"De ventielbloklocatie op het vorkenbord is geoptimaliseerd en de heftrucks hebben ook slanke bovenbalken die onder een hoek zijn geplaatst. Beide dragen bij aan het beperken van belemmeringen voor het zicht van de chauffeur."

Meer verschillende vorkenborden

Een uitgebreid assortiment vorkenborden van het pin-of haaktype zorgt ervoor dat de heftrucks kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van een toepassing.

Yale®sideshift vorkenborden van het pintype leveren een maximale capaciteit met een maximale sideshift verkrijgbaar in elke vorkpositie op apron-style vorkenborden. De vork is niet vergrendeld op de hiel, waardoor deze naar de optimale positie kan zwaaien.

De dubbele functie sideshift en vorkpositionering (DFSSFP) met ophangingen van het haaktype is ideaal voor toepassingen waarbij een snelle en eenvoudige uitwisseling tussen vorken en hulpstukken vereist is. De vorken van het haaktype zorgen voor een snelle loskoppeling en het ontwerp van het vorkenbord biedt een geoptimaliseerd zicht naar voren. Yale DFSSFP-vorkenborden hebben een groter sideshiftbereik dan vorkenborden van het pintype en het vorkenbordframe beweegt niet zijdelings bij sideshiften, waardoor het frame de normale heftruckbreedte niet overschrijdt.

Elmer zegt hierover: "Yale-trucks met een hoge capaciteit zijn bijzonder veelzijdig en ons uitgebreide dealernetwerk werkt nauw samen met klanten om te bepalen welk vorkenbord het beste bereik biedt voor hun specifieke toepassingen, inclusief welke hulpstukken hen in staat stellen om de Yale-heftruck optimaal te gebruiken."

Verminderd verloren lastzwaartepunt verhoogt het hefvermogen

De nieuw ontworpen heftrucks zijn intelligent ontworpen en bieden een toename van het restvermogen van 400 kg voor sideshift pin-type vorkenborden.

"Het open vorkenbordontwerp is uitgevoerd in hoogwaardig staal en vermindert het totale gewicht van de voorkant van de heftruck, waardoor het extra laadvermogen aan kan. Chauffeurs hoeven minder vaak op en neer te rijden om ladingen te vervoeren, mede dankzij het verminderde verloren lastzwaartepunt waardoor zowel hun individuele productiviteit als die van de bredere logistieke keten wordt verbeterd", legt Elmer uit.

Meer flexibiliteit voor klanten

Een verlaging vande totale lagere heftruckhoogte betekent dat de bijgewerkte modellen gemakkelijker te vervoeren zijn. De masthoogten zijn tot 125,5 mm verlaagd, waardoor het gemak wordt verbeterd waarmee de heftrucks met hoge capaciteit kunnen worden getransporteerd, metname over de weg in Europa.

"De gesloten masthoogten zijn verlaagd en de trucks van 13-16 ton hebben een slanker ontwerp", zegt Elmer. "We bieden een verwijderbare beugel voor transportdoeleinden, waardoor de voorwaartse kanteling van de mast wordt verhoogd van 15 naar 27 graden, wat de totale hoogte van de heftruck verder verlaagt. In sommige gevallen neemt dit de noodzaak weg om de mast en het vorkenbord te demonteren voor transport, wat een aanzienlijk verschil maakt in de tijd en de kosten besteed aanhet in gebruik nemen van de heftruck."

Een heftruck waarop u kunt vertrouwen

Gebouwd voor intensief gebruik, multi-load handling of gebruik met zware hulpstukken; de Yale-heftrucks met hoge capaciteit zijn ontworpen om klanten een duurzame en betrouwbare oplossing te bieden.

"We hebben de mast met de variabele roloverlap ontworpenom de belastingskrachten te verminderen en de levensduur van de mastcomponenten te verlengen. Alle modellen zijn voorzien van slijtvaste pads, waardoor ze langer kunnen presteren in toepassingen met een hoge intensiteit", legt Elmer uit. "Bovendien zorgt het J-profiel van het mastkanaal voor extra stijfheid tijdens de werkzaamheden, terwijl de mastmontage door het ontwerp wordt verbeterd. De belastingskrachten worden nu efficiënter overgebracht op het chassis van de heftruck, waardoor de heftruck langer meegaat."

"Onze productexperts hebben hun kennis van de bedrijven van onze klanten gebruikt om onze oplossingen aan te passen aan hun behoeften. Zelfs in de meest intensieve toepassingen kunnen onze klanten op Yale vertrouwen om de weg vooruit vrij te maken", concludeert Elmer.

Ga voor meer informatie over het volledige aanbod van machines voor materials handling van Yale naar www.yale.com.